МИСТЕЦТВОЗНАВЧІ АСПЕКТИ АТРИБУЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО ФАРФОРУ ТА ФАЯНСУ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222386Ключові слова:
мистецтвознавчий аналіз, фарфор, фаянс, атрибуція, експертиза, ідентифікаціяАнотація
Мета дослідження – висвітлити мистецтвознавчі аспекти атрибуції, особливості стилістики фарфоро-фаянсових виробів підприємств України ХІХ – початку ХХ століття, виявити художні досягнення у формотворенні й декорування творів як предмет наукових опрацювань в галузі мистецтвознавства. Методологія дослідження базується на історико-порівняльному (компаративному) методі для проведення зіставлень продукції з випуску вітчизняної тонкої кераміки; метод мистецтвознавчого аналізу для опрацювання мистецтвознавчої, історичної, культурологічної, наукової літератури, а також аналізу формотворення й декорування художнього фарфору ХІХ – початку ХХ століття. Наукова новизна одержаних результатів полягає у теоретичному обґрунтуванні мистецтвознавчих досліджень та виявленні аспектів атрибуції українського фарфору-фаянсу ХІХ – початку ХХ століття. Висновки. Аналіз мистецтвознавчих аспектів при проведенні атрибуції творів художнього фарфору й фаянсу надає змогу виконати ряд завдань з ідентифікації фарфоро-фаянсових пам’яток з визначенням авторства, технології формотворення, техніки декорування, а також визначити історичне значення пам’ятки у музейному просторіПосилання
Varyvonchyk A. V. (2016). Porcelain in the context of arts and crafts of Ukraine: Bulletin of KNUKiM. Series: Art History. № 34. Pр.61-66 [in Ukrainian].
Dolynsky L. V. (1963). Ukrainian artistic porcelain. K.: AN URSR, 86 р. : il [in Ukrainian].
Dolynsky L. V. (1959). Old Ukrainian porcelain: Materials on ethnography and art history of the Academy of Sciences of the USSR. K.: Academy of Sciences of the USSR, Рр. 89–119
[in Ukrainian].
Kolupaeva A. V. (2009). To the study of objects made of faience and porcelain for church purposes in Ukraine: Ethnographic notebooks. K., № 3– 4. Рр. 401–417 [in Ukrainian].
Musienko P. N. (1947). Ceramic painting. Kyiv, Lviv. 73 p [in Ukrainian].
Musienko P. N. (1934). Technique of decoration of porcelain and faience. Kharkiv, 59 p.: ill [in Russian].
Onatsky N. (1931). Ukrainian porcelain: the series of popular science publications №3. Sumy, 10 p. : il [in Ukrainian].
Petryakova F. S. Ukrainian artistic porcelain (late XVIII – early XX century.). USSR Academy of Sciences, Institute of Art History, Folklore, and Ethnography named after Maxim Rylsky (Lviv. Dept.). K.: Naukova Dumka, 222 p.: ill [in Russian].
Reshetnyova G. O. (2017). Porcelain masterpieces of the Miklashevsky plant in the private collection of Ukraine: Traditions and innovations in higher architectural and artistic education. K.: NAOMA, Issue.1. Pp. 100-116 [in Ukrainian].
Sametskaya E. B. (2010). Porcelain factory A. M. Miklashevsky. Moscow: Interbuk-biznes, T. 1. 424 p. : ill [in Russian].
Shkolna O. V. (2008). Artistic features of porcelain of the Baranivka porcelain factory of the end of the XIX – the beginning of the XX century: Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts: Coll. Science. works, ed. V. Ya. Danilenko. Kharkiv: KhDADM, Issue. № 8. Рр. 119–134 [in Ukrainian].
Shkolna O. V. (2011). Porcelain-faience of Ukraine of the XX century: infrastructure of branch, prom. and economy. politics, organizational and creative processes: in 2 books. Kyiv: Intertechnology, Book. 1. 400 p.: ill [in Ukrainian].
Shkolna O. V. (2010). Methodological principles of studying Ukrainian porcelain and faience of the late XIX – early XXI centuries: Contemporary problems of art education in Ukraine: coll. Science. of works. NAM of Ukraine, Inst. of problems of the present. myst-va; ed. V. D. Sidorenko (chairman), I. D. Bezgin, G. I. Veselovskaya and others. Kyiv: Mus. Ukraine, Issue. № 6: Creativity and the latest technological aspects of art education in Ukraine. Pp. 298–315[in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.