МИСТЕЦТВО ДІОРАМИ І ПАНОРАМИ. «ШТУРМ ТУРЕЦЬКОГО ВАЛУ» ВІКТОРА ПОЛТАВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222397Ключові слова:
історико-батальний живопис, діорама, панорама, композиція, ідейний задум, ілюзорність, матеріалізація.Анотація
Мета дослідження – розглянути діораму В.Полтавця «Штурм Турецького валу» в контексті розвитку мистецтва діорами, панорами як складових історико-батального живопису. Методологія статті ґрунтується на науковому методі системно-історичного дослідження, біографічному методі, методі спостереження практичної діяльності художника, його способі виконання складного мистецького твору. Наукова новизна роботи полягає в означенні значимості і проведеному порівняльному аналізі високих досягнень історико-батального живопису в Україні, його вагомого звучання як складника європейського мистецтва, актуальності осмислення наявності і збереженні традицій національної мистецької школи у ХХ-ХХІ ст. Дослідження ґрунтуються на порівняльному зіставленні відомих творів українських, російських, європейських майстрів історичного живопису. Висновки. Проведений аналіз демонструє високий рівень розвитку історико-батального живопису в Україні, збереження в ній сильної академічної школи як основного базису майбутніх творчих досягнень, традицій і спадкоємності в означеній галузі мистецтва.Посилання
Enciclopedia of Modern Ukraine. (2003) Institute of Enciclopedia Research of the National Academy of Sciences of Ukraine. Volume 2. Kyiv: Polygraph book [in Ukrainian].
Timoshin G.A. (1961). Mytrofan Borisovich Grekov. Life and Creativity. Moskow: Soviet Artist [in Ukrainian].
Kibrik E. (1961). About Art and Artists. Moskow: USSR Academy of Arts Publishing House. [in Ukrainian].
Burachek M. (1938). Ukrainian Painting of Mikola Samokish. Kharkiv: State publishing House of Ukraine named after G.Petrovsky. [in Ukrainian].
Shcherbakova O.O. (2011). State of Research of Creative and Pedagogical activity of M. Samokish in Russian and Ukrainian Art Criticism. Kyiv: “Fine Arts”, № 3. [in Ukrainian].
Academy of Sciences of the Ukrainian SSR. Institute of Art History, Folklore and Ethnography named after M. T. Rylsky. Collection of scientific papers. T.P.Ruda (1989). Interaction of Cultures and the Problem of the Foreign Life of a Work of Art. Kyiv: Naukova Dumka [in Ukrainian].
M. Kostyuchenko. (1984). Mikhailo Deregus. Catalog of the exhibition of works. Kyiv: Ministry of Culture of the Ukrainian SSR. Union of Artists of Ukraine. [in Ukrainian].
Y. Belichko. (1975). Theme – Idea – Image. Trends in the development of Modern Ukrainian Fine Arts (1945-1975). Kyiv: Naukova Dumka. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.