ЖАНРОВО-СТИЛЬОВІ ОСОБЛИВОСТІ ЦИКЛУ "24 ПРЕЛЮДІЇ ТА ФУГИ" В. БІБІКА
Анотація
Мета роботи. Дослідження передбачає вияв ключових аспектів розвитку поліфонії у ХХ ст. на прикла- ді творчості українського композитора В.Бібіка. На основі аналізу його поліфонічного циклу "24 прелюдії та фуги" ор. 2 передбачається виявити традиційність та новаторські ознаки поліфонії, основні композиційні та драматургічні ідеї та принципи їхньої реалізації у художньому просторі твору. Методологія дослідження пе- редбачає використання взаємодоповнюючих методів, зокрема: структурного, оскільки ключовим для автора стало прагнення усвідомити цикл як єдину художню структуру, що моделюється композиційними рішеннями; системного, як базового для формулювання системних принципів організації на ладовому, гармонійному та формотворчому рівнях; методу цілісного аналізу, як основного у розгляді прелюдій і фуг. Наукова новизна пов‘язана з відсутністю у вітчизняному музикознавстві ґрунтовних праць про поліфонічну творчість багатьох відомих українських композиторів. З наявних наукових статей кілька є прикладами оригінальних міркувань про поліфонічні експерименти сучасних композиторів, які, втім, спонукають до подальшого вивчення та розробки проблеми. Обраний цикл "24 прелюдії та фуги" ор.2 взагалі маловідомий та абсолютно не вивчений в середо- вищі музикантів і музикознавців. Висновки. Використання українськими композиторами останньої третини ХХ ст. поліфонії підтверджує провідну стилеутворюючу тенденцію музики ХХ ст., яка грунтується на якісному оновленні конкретно-жанрових джерел всього попереднього історичного шляху розвитку європейського музи- чного мистецтва. У циклі прелюдій та фуг ор.2 В.Бібік продемонстрував глибоке розуміння поліфонічних форм, досить зріле їх використання і водночас заявив про власну стильову позицію.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.