МУЗЕЙ ЯК ЗАСІБ РОЗВ’ЯЗАННЯ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ПРОБЛЕМ

Автор(и)

  • Сергій Руденко

Анотація

Мета дослідження. З’ясувати рівень універсальності медійно-комунікативної теорії музею М. Кастельса. Методологія. Аналіз міркувань, критицизм, дедуктивна логіка. Наукова новизна. Інтеграційний підхід М. Кастельса є важливим компонентом теорії музею як унікального медіуму, що долає гіперавтономізацію фізичного, суб’єктивно-комунікаційного та об’єктивного світів (за К. Поппером). Висновки. Універсальність теорії музею М. Кастельса цілком залежить від змодельованої ним парадоксальної ситуації майбутнього, коли розвиток медійно-комунікативних засобів утворить середовище в якому людям все важче буде порозумітися один із одним. Зазначимо, що такі прогнози Кастельса поки що (з часу публікації статті пройшло сімнадцять років) не справдилися. М. Кастельс першим серед дослідників музейної комунікації точно застосував формулу М. Маклюена «medium is a message». Для Кастельса пам’ятки є не самоціллю музейної комунікації, а комунікативним засобом, який не є чимось факультативним щодо існуючих медіумів, а може виконувати ті функції, що іншими медіа не властиві. Таким чином, важливими є не так футурологічні висновки Кастельса, як універсальність його підходу, що полягає в дослідженні суспільно-трансформаційного потенціалу музею як особливого медіуму.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07

Номер

Розділ

Культурологія