МАРКЕТИНГ МИСТЕЦТВА ТА АРТ-РИНКИ: ВІДМІННОСТІ ВІД ТРАДИЦІЙНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ МОДЕЛІ

Автор(и)

  • Дмитро Акімов

Анотація

Мета роботи. Дослідження та аналіз  актуальної проблеми використання маркетингових технологій у сфері мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, емпіричного та теоретичного методів. Такий методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу певні моделі діяльності сучасного ринку образотворчого мистецтва з метою знайти оптимальні алгоритми визначення ціни та цінності художнього твору, та сприяти самореалізації митця. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про ринок мистецтва та дослідженні маркетингових процесів на ньому. Розглянуто не традиційне розроблення комплексу маркетингу (що включає в себе розроблення товару, ціноутворення, методи збуту, методи просування товару, а також функціональне забезпечення маркетингової діяльності та формування попиту на ринку), а сутність маркетингу мистецтва, адже його цілі, структура, механізми реалізації кардинально відрізняються від традиційної моделі маркетингової діяльності підприємства, а основним вихідним елементом виступає продукт - художній твір, створений митцем. Розглянуто  такі  ключові аспекти діяльності арт-ринку, як функціонування в його межах унікальних продуктів; механізми впливу на споживачів певних елементів матеріальних та нематеріальних активів; співвідношення ціни та цінності творів мистецтва, що функціонують на арт-ринку. Проведено порівняльний аналіз відмінностей маркетингу мистецтва від  маркетингових складових традиційного ринку. Висновки. На сучасному ринку мистецтва, процеси якого мають регулювати маркетингові технології, необхідно враховувати унікальність продуктів, що володіють властивостями матеріальних та нематеріальних активів, а також  питання співвідношення ціни та цінності товарів мистецтва і подальшу специфіку процесів ціноутворення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07

Номер

Розділ

Мистецтвознавство