МАРКЕТИНГ МИСТЕЦТВА ТА АРТ-РИНКИ: ВІДМІННОСТІ ВІД ТРАДИЦІЙНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ МОДЕЛІ
Анотація
Мета роботи. Дослідження та аналіз актуальної проблеми використання маркетингових технологій у сфері мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, емпіричного та теоретичного методів. Такий методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу певні моделі діяльності сучасного ринку образотворчого мистецтва з метою знайти оптимальні алгоритми визначення ціни та цінності художнього твору, та сприяти самореалізації митця. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про ринок мистецтва та дослідженні маркетингових процесів на ньому. Розглянуто не традиційне розроблення комплексу маркетингу (що включає в себе розроблення товару, ціноутворення, методи збуту, методи просування товару, а також функціональне забезпечення маркетингової діяльності та формування попиту на ринку), а сутність маркетингу мистецтва, адже його цілі, структура, механізми реалізації кардинально відрізняються від традиційної моделі маркетингової діяльності підприємства, а основним вихідним елементом виступає продукт - художній твір, створений митцем. Розглянуто такі ключові аспекти діяльності арт-ринку, як функціонування в його межах унікальних продуктів; механізми впливу на споживачів певних елементів матеріальних та нематеріальних активів; співвідношення ціни та цінності творів мистецтва, що функціонують на арт-ринку. Проведено порівняльний аналіз відмінностей маркетингу мистецтва від маркетингових складових традиційного ринку. Висновки. На сучасному ринку мистецтва, процеси якого мають регулювати маркетингові технології, необхідно враховувати унікальність продуктів, що володіють властивостями матеріальних та нематеріальних активів, а також питання співвідношення ціни та цінності товарів мистецтва і подальшу специфіку процесів ціноутворення.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.