МИСТЕЦЬКА ВЗАЄМОДІЯ ТВОРЧИХ КОНЦЕПЦІЙ П. ВІРСЬКОГО ТА К. ГОЛЕЙЗОВСЬКОГО ЯК ВАГОМИЙ ЕВОЛЮЦІЙНИЙ ФАКТОР У ПРОЦЕСІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО МИТЦЯ

Автор(и)

  • Євгеній Рой
  • В’ячеслав Рой

Анотація

Мета дослідження – охарактеризувати роль досвідченого столичного хореографа, теоретика і практика К. Голейзовського у трансформації художньо-образного мислення українського режисера, балетмейстера-постановника П. Вірського на ранній стадії формування його професійної майстерності і розкритті творчого потенціалу молодого митця. Методологія дослідження полягає в поєднанні аналітико-синтетичного методу з історико-мистецтвознавчим, що дає змогу об’єктивно дослідити результати творчої співпраці митця з відомим російським хореографом, який суттєво вплинув на становлення балетмейстерської і акторської майстерності майбутнього уславленого майстра українського народно-сценічного танцю. Наукова новизна статті криється в тому, що в ній уперше на основі різнопланових джерел робиться спроба простежити початковий процес формування творчих здібностей майбутнього артиста балету і балетмейстера-постановника Павла Вірського та вплив на його творчість досвідчених хореографів. Висновки: доведено, що в результаті творчої співпраці П. Вірського і К. Голейзовського в значній мірі розкрилися хореографічні здібності українського митця, який в ті роки тяжів до класичної хореографії. Навіть існуючі у 20-х роках численні модерністські течії, які відчутно впливали на подальший розвиток хореографічного мистецтва, не могли затьмарити любов молодого артиста до академічної школи танцю. Його художньо-образне мислення формувалося під кутом трансформаційних процесів, які мали місце у тогочасній вітчизняній хореографії, але й під впливом мистецької концепції К. Голезовського, яка сприяла його образно-виражальній палітрі, розширенню проблемно-тематичних обріїв та оновленню національної форми танцювального мистецтва.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07

Номер

Розділ

Мистецтвознавство