БАЛЕТ «СПАРТАК»: ГЕРОЇЧНА ТЕМАТИКА В ТРАКТУВАННІ УКРАЇНСЬКИХ БАЛЕТМЕЙСТЕРІВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Ольга Білаш

Анотація

століття на прикладі балету А. Хачатуряна «Спартак». Методологія роботи включає використання таких методів дослідження: порівняльно-історичного, структурно-функціонального, семіотичного, системного аналізу тощо. Наукова новизна публікації полягає у формуванні нового неупередженого погляду на роботу вітчизняних митців радянського періоду над створенням героїчної тематики в українському балеті. Висновки. Підґрунтям для створення балетного синопсису балету «Спартак» стали справжні історичні події, почерпнуті лібретистом М. Волковим з академічних праць античних істориків Плутарха та Аппіана. Впродовж 1960–1970-х років балет А. Хачатуряна було поставлено в Україні на сценах шістьох провідних театрів опери та балету в десяти хореографічних редакціях (М. Трегубова, М. Корягіна, В. Вронського, А. Шекери, І. Чернишова, Л. Воскресенської). У сучасний період, незважаючи на зниження інтересу до музики радянського часу, «Спартак» залишається в репертуарі Київського НАТОБ ім. Т .Шевченка в постановці А. Шекери, створеній на основі хореографічної редакції Ю. Григоровича.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07

Номер

Розділ

Мистецтвознавство