РЕГІОНАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ЖІНОЧОГО ВИКОНАВСТВА В УКРАЇНСЬКОМУ БАЛЕТІ: 90-ті роки ХХ – початок ХХІ ст. (частина ІІ: Одеса, Харків, Дніпро)

Автор(и)

  • Валентина Захарова

Анотація

Мета дослідження — аналіз жіночого виконавства в українському балеті з часів здобуття незалежності до сьогодення (1991-2017 рр.), зокрема в містах Одеса, Харків, Дніпро.  Методологія дослідження ґрунтується на регіональному та персонологічному підходах, на принципах спадкоємності та єдності навчання й виконання, а також на історико-мистецтвознавчому аналізі. Наукова новизна полягає у виокремленні основних регіональних осередків жіночого виконавства в українському балеті та творчих рис найбільш відомих його представниць: м. Одеса (О. Воробйова, М. Полюдова, О. Добрянська, О. Рожевич та ін.), м. Харків (І. Хандажевська, А. Радієвська, К. Шатковська та ін.), м. Дніпро (Г. Дорош, О. Печенюк, К. Шмигельська та ін.). Підкреслено, що відповідно до принципу єдності навчання й виконання в межах конкретного мистецького осередку прослідковується співпраця хореографічної школи та театрів опери й балету. Висновки. Підтверджено факт, що українські солістки й балерини, виходячи з огляду їхнього репертуару, не просто зберігають світову й вітчизняну класику, а й вдаються до сміливих експериментів, закладаючи підвалини власного художнього й технічно-професійного зростання, розвиваючи кращі традиції школи жіночого виконавства в українському балеті.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07

Номер

Розділ

Студії молодих вчених