INTERACTION OF GIFTED PERSONALITY WITH ARTISTIC CULTURE WITHIN THE CONDITIONS OF OPEN EDUCATIONAL AND CULTURAL SYSTEMS: EXPERT ANALYSIS

Автор(и)

  • Оксана Гавеля

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238533

Анотація

Мета роботи – проаналізувати можливості і перспективи розвитку відкритих освітніх і культурних систем в Україні, спрямованих на забезпечення особливих культурних потреб обдарованої особистості. Методологічною основою дослідження є загальнонаукові принципи систематизації та узагальнення досліджуваної проблеми, а також міждисциплінарний підхід, який дозволяє вивчити проблему з широким залученням наукових доробків із різних галузей знання, зокрема з культурології, мистецтвознавства, теорії та практики соціокультурної діяльності. Методи анкетування, опитування та експертного аналізу письмових документів та відео курсів дозволили виявити особливості розвитку відкритих освітніх і культурних систем. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні особливостей взаємодії обдарованої особистості з
художньою культурою, можливостей активізації її творчих сил та інтелектуальних здібностей шляхом залучення до відкритих ресурсів освіти і культури. В процесі дослідження студенти НАКККіМ (м. Київ) залучалися до роботи на платформах «Сoursera» та «Prometeus», після чого було проаналізовано їх письмові відгуки. Також було проведене анкетування керівників і спеціалістів (далі – експертів), які працюють у сфері управління, планування і розвитку художньої культури в Україні (2100 респондентів-експертів). У статті викладено результати дослідження закономірностей функціонування мистецтва (в минулому, сучасному і майбутньому) в контексті його впливу на культурний розвиток обдарованої особистості; проаналізовано можливості використання потенціалу відкритих освітніх і культурних систем з метою забезпечення особливих культурних потреб обдарованої особистості. Висновки. Результати дослідницької роботи показали, що у процесі взаємодії обдарованої особистості з мистецтвом виявляються певні проблеми щодо активізації її творчих сил та інтелектуальних здібностей, через обмежений доступ до багатьох видів художньо-творчої діяльності в режимі реальності в період карантину. З цією метою необхідно використовувати потенціал відкритих освітніх і культурних систем в режимі онлайн, що сприяє інтеріоризації та екстеріоризації культурних цінностей, задоволенню культурних і художніх потреб обдарованої особистості в структурі її професійної діяльності та повсякденності; дозволяє активніше долучати молоде покоління України до віртуальної творчості, художнього конструювання та моделювання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Номер

Розділ

Культурологія