МІЖНАРОДНИЙ НЕВЕРБАЛЬНИЙ ДІЛОВИЙ ЕТИКЕТ ХХІ СТОЛІТТЯ: СЕМІОТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Євгенія Сидоровська

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238542

Анотація

Мета статті – виявити особливості невербальних етикетних знаків у контексті міжнародного ділового етикету ХХІ ст. Методологія дослідження. Застосовано метод культурологічного аналізу (для виявлення особливостей репрезентації культури засобами міжкультурної комунікації в контексті ділового етикету); метод структурно-функціонального та системного аналізу (для виявлення особливостей міжнародного ділового етикету як багатокомпонентної системи); семіотичний метод (для дослідження невербального міжнародного ділового етикету як складної знакової системи) та ін. Наукова новизна. Досліджено діловий етикет у контексті міжнародної комунікативної компетенції; проаналізовано важливу складову міжнародного ділового етикету – невербальний етикет як складну систему, що функціонує в світовому соціокультурному просторі та складається з невербальних етикетних знаків, стосунків між ними та невербальних правил міжнародного етикету; розглянуто невербальний міжнародний діловий етикет у семіотичному аспекті. Висновки. Міжнародний діловий етикет – динамічна система, окремі аспекти якої постійно змінюються з розвитком міжнародного бізнесу та глобалізацією. Проте, не зважаючи на те, що культурні відмінності в діловому спілкуванні в контексті глобалізаційних тенденцій світового соціокультурного простору зведені до мінімуму, чинними лишаються певні делікатні аспекти, які необхідно враховувати за умови міжкультурної комунікації. Дослідження виявило, що правила невербального міжнародного ділового етикету та його семіотична система лишаються незмінними протягом багатьох століть і багато в чому зумовлені специфікою національних культурних кодів. Навички міжкультурного спілкування необхідні для досягнення ефективних та продуктивних міжнародних переговорів. Міміка, жести та інші невербальні сигнали, характерні для конкретної культури є важливою частиною міжнародного невербального ділового етикету ХХІ ст.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Номер

Розділ

Культурологія