РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ КВІР-ІДЕНТИЧНОСТІ У ФІЛЬМІ ДЕВІДА ЛІНЧА «МАЛГОЛЛЕНД ДРАЙВ»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238550Анотація
Метою статті є розкриття особливостей репрезентації квір-ідентичності у фільмі Девіда Лінча «Малголленд Драйв» (2001) та аналіз культурних ідеалів притаманних їй. Методологія дослідження. У статті застосовано комплексний міждисциплінарний підхід із використанням методологічного інструментарію культурології та квір-теорії, що базується на структурно-функціональнальному, семіотико-герменевтичному аналізу, психоаналітичній концепції суб‘єкта Ж. Лакана. Наукова новизна полягає у тому що в рамках української культурології вперше здійснюється аналіз фільму Д. Лінча «Малголленд Драйв» в контексті квір-теорії. Висновки. Оскільки кінематограф є синтезом різних видів мистецтва, він надзвичайно багатогранно втілює культурні феномени та відтворює життєві реалії сьогодення. Аналіз особливостей репрезентації квір-ідентичності у фільмі Д. Лінча «Малголленд Драйв» крізь призму квір-теорії є дуже перспективним, адже ідентичність як феномен, що формується під тиском панівного дискурсу та соціального порядку набуває статусу культурної ілюзії або міфу, що демонструє наявні ідеали у культурі. Кіно в контексті квір-теорії є саморефлексійним, автократичним, небайдужим. Воно може створювати безпечний простір – і одночасно бути протестним виступом. Засоби за допомогою яких відбувається репрезентація квір-ідентичності можна простежити на всіх знакових рівнях (матеріальному, індексному, іконічному). На матеріальному рівні використовується великий план як знак, в якому співвідносяться всі персонажі фільму, не відокремлюючи гомосексуальних жінок візуально. На рівні індексного статусу створення образу гомосексуальної пари відбувається шляхом їх професії. Героїні належать до творчого середовища, в їх стосунках домінантну роль виконує Даян. На іконічному рівні образи будуються за допомогою їх взаємозв'язку з суспільством. Героїні переживають внутрішні протиріччя між своїм психологічним станом, природною сутністю і соціальними нормами. Сексуальність, яка репрезентована у фільмі, містить в собі протистояння індивідуального та соціального. Виявляється тенденція до нормалізації зображення квір-ідентичності у кіно, у зв'язку зі змінами в суспільній свідомості. На основі аналізу виявлено, що у фільмі Д. Лінч показує гомосексуальність як таку, а не в канонічних моделях традиційних відносин.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.