МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ПРОСУВАННЯ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ У МАРКЕТИНГУ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238609Анотація
Мета роботи. Дослідження та аналіз алгоритмів маркетингових технологій за допомогою маркетингових досліджень та просування творів мистецтва на арт-ринку в маркетингу образотворчого мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, емпіричного та теоретичного методів. Такий методологічний підхід дозволяє проаналізувати процеси сегментування ринку образотворчого мистецтва з подальшим використанням результатів досліджень у маркетингових процесах просування творів мистецтва від митця до споживача. Наукова новизна полягає у розширенні уявлень про дослідження маркетингових процесів на ринку мистецтв. У статті встановлено, що в другій половині ХХ ст. – на початку ХХІ ст. на арт-ринку дуже активно та ефективно використовувались та використовуються маркетингові моделі та технології, але професійна наукова діяльність, наукові дослідження у сфері маркетингу арт-ринку проводились та проводяться недостатньою мірою, а тому можна констатувати, що мистецька творчість є сферою прискіпливої уваги великого, малого та середнього бізнесу, який, у свою чергу, створив арт-ринок, але досі не залучив в цю сферу спеціалістів у галузі соціологічних, економічних, маркетингових наук. Наукова, дослідницька робота щодо позиціонування художніх творів має на меті визначення основних ринкових якостей творів мистецтва, їхньої впізнаваності для подальшого просування творів на ринках з використанням реклами та інших маркетингових механізмів. Висновки. Проведений у статті аналіз проблем використання традиційних маркетингових технологій у маркетингу мистецтва дає підстави констатувати, що такі технології на арт-ринку використовуються, але вони суттєво відрізняються від інших ринкових сфер. Крім того, слід віддати належне ефективності маркетингових технологій на арт-ринку. Зауважимо, що така традиційна маркетингова технологія, як маркетингові дослідження, недостатньою мірою використовується в маркетингу образотворчого мистецтва. Особливої уваги в маркетингу мистецтва заслуговує технологія позиціонування художніх творів та митців. Саме позиціонування творів мистецтва в процесі реалізації маркетингового підходу дозволяє здійснювати на ринку такі стратегії задоволення попиту на твори мистецтва, як: негативний попит, відсутність попиту, латентний попит, попит, що зменшується, нерегулярний попит, повний попит, надмірний попит, небажаний попит.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.