УКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦТВО З ПОЧАТКУ 2000-Х РОКІВ: «ДРУГЕ ВІДРОДЖЕННЯ» У СВІТОВОМУ КУЛЬТУРНОМУ ПОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238615Анотація
Метою публікації є визначення місця українського мистецтва під час активних трансформацій світового арт-простору. Наукова новизна полягає в дослідженні провідних світових арт-ярмарків та участі українських художників у цих платформах функціонування арт-ринку, а також аналіз сучасних провідних українських арт-ярмарків та фестивалів. Основним методологічним підходом при визначенні місця українського мистецтва під час активних трансформацій світового арт-простору — структурно-системний підхід, а під час аналізу діяльності провідних українських арт-ярмарків в контексті світового розвитку мистецтва — контекстуальний метод. Застосовані методи дозволили визначити основні вектори розвитку приватного арт-сегмента українського мистецтва 1990-х — 2020-х років. Висновки. В останні роки у світі мистецтва формується та розвивається новий глобальний арт-простір. Традиційно західний світ диктує правила світовому мистецтву, утім, екзотичний характер усього, що приходить із країн Півночі та Сходу, викликає інтерес у поціновувачів мистецтва та фахівців. Оновлення культурно-мистецького процесу в Україні на початку ХХІ ст. та потужні суспільні зміни стали підґрунтям для багатьох мистецьких фестивалів та арт-ярмарків як регіонального, так і загальноукраїнського масштабу. Ініціативи незалежних кураторів та пошуки галеристами нових форматів демонстрації художніх надбань українських мистців інспірували постання низки міждисциплінарних культурних проектів національного значення. Ці мистецькі заходи задають вектор для розвитку комунікації у сучасній культурній сфері. В українському мистецтві загалом розвивається кілька паралельних систем координат, що функціонують за різними принципами та пропонують різний порядок денний. Серед новітніх тенденцій, які визначають його розвиток, — дигіталізація, віртуалізація, комерціалізація, стирання меж між елітарним і масовим мистецтвом, втрата цілісності, полістилізм, звільнення від будь-яких норм регламентації. Подібно до світових культурних проектів, українські фестивалі та арт-ярмарки є певним типом художньої форми актуалізації сучасного мистецтва та його взаємодії з суспільством. Наприклад, Kyiv Art Week є знаковою подією в культурному просторі України, на якому збираються впливові діячі мистецтва, колекціонери та представники багатьох світових та українських культурних інституцій.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.