МОНУМЕНТАЛЬНІ ТВОРИ ВІЛЬГЕЛЬМА КОТАРБІНСЬКОГО З КОЛЕКЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО МУЗЕЮ МИСТЕЦТВ ІМЕНІ БОГДАНА ТА ВАРВАРИ ХАНЕНКІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238623Анотація
Мета роботи полягає у систематизації сучасних знань про монументальні твори Вільгельма Котарбінського з колекції музею Ханенків, мистецтвознавчому аналізі композицій та їх датуванні. Поставлено за мету ввести до наукового обігу чотири фризи та дві композиції для десюдепортів музею Ханенків, композиції описати та виконати їх атрибутивний аналіз. Методологія статті полягає у застосуванні загальнонаукових і спеціальних підходів та методів дослідження означеної теми, що дозволяє окреслити часові рамки створення полотен, атрибутувати окремі їх сюжети, знайти композиційні прототипи. Використано аналітичний та комплексний метод при систематизації та узагальненні теоретичного матеріалу. Під час роботи з ілюстративним матеріалом застосовано методи морфологічного, композиційного, художнього, стилістичного та комплексного аналізу. Наукова новизна роботи полягає у поглибленому мистецтвознавчому аналізі та датуванні монументальних творів Вільгельма Котарбінського з колекції музею Ханенків творів. Розглядається специфіка художнього методу художника на прикладі його робіт для Червоної вітальні музею Ханенків. Викладені у статті відомості побіжно позначають часові рамки створення усього декоративного оздоблення музею. Монументальний декоративний ансамбль Червоної вітальні є яскравим прикладом інтер’єру «історизм», та в цьому контексті докладно розглянутий не був. Аналіз композицій Котабрінсього, їх наукова атрибуція, віднайдені прототипи окремих зображень розкривають метод роботи художника та тенденції епохи в образотворчому та декоративному мистецтві. Проникнення до художнього образу Котарбінського в контексті епохи історизм та мистецького життя міста Києва, привносить в роботу комплексність та глибину. Висновки: у статті зібрано, систематизовано та викладено світовий та український науковий досвід вивчення художньої спадщини Вільгельма Котарбінського. На основі формально-стилістичного аналзу до наукового обігу внесені наступні атрибуції: визначено часові рамки створення оригінального декоративного оздоблення Червоної Вітальні музею Ханенків, віднайдено іконографічні прототипи до фризу Вільгельма Котарбінського «Алегорія Давнього Єгипту», «Алегорія країн Сходу». Декоративний ансамбль Червоної Вітальні розглянуто в контексті епохи та специфіки художнього методу Котарбінського.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.