ПОТЕНЦІАЛ КУЛЬТУРНИХ ПОСЛУГ У СУЧАСНИХ УМОВАХ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Наталія Головач

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2021.238624

Анотація

Метою статті є дослідження потенціалу культурних послуг в нових соціально-економічних умовах та в контексті реформи децентралізації українського суспільства. Методологія дослідження полягає в застосуванні таких методів, як порівняльний аналіз та синтез для характеристики культурних послуг як в Україні, так і за кордоном; філософсько-логічний для розкриття сучасного потенціалу культурних послуг у нових соціально-економічних умовах. Наукова новизна роботи полягає у тому, що було проаналізовано проблеми інноваційного розвитку України, зокрема за технологічними укладами, та з’ясована роль культури, креативних індустрій і потенціалу культурних послуг у розвитку сучасного суспільства. Висновки. На сучасному етапі актуалізуються проблеми інноваційного розвитку України саме за технологічними укладами. Своєю чергою, в епоху глобалізації культура стає «рятівним кругом», який здатний вивести суспільство з економічного та соціального застою, а креативні індустрії сприяють створенню нових інноваційних ринків. Нині розвиток креативних індустрій є важливим завданням для багатьох країн, а креативність стає ключовим моментом для суспільства, заснованого на знаннях та ефективній економіці, так як значно сприяє розвитку різних сфер життя та країни в цілому. Між тим, в Україні реформа децентралізації розкриває для громад великі перспективи розвитку, оскяльки більшість малих міст володіють значним туристично-рекреаційним, культурно-історичним і природним потенціалом, а тому є потреба у розробці власної стратегії розвитку в нових соціально-економічних умов. Також реформа децентралізації посприяла ревіталізації об’єктів первинної культурної (клубної) інфраструктури, зокрема в культурні хаби, що сприяє створенню високоякісних культурних товарів та послуг для задоволення культурних потреб громади. Нині Україна має цікаві приклади перетворення колишніх промислових об’єктів на креативні хаби серед яких «Арт-завод Платформа», «UNIT.City», «Арт-завод «Механіка», «Lem Station» та «!FESTrepublic» тощо. Втім в українському суспільстві так і залишається не вирішене питання щодо обговорення та затвердження «мінімального культурного кошика», що посприяє формуванню єдиного інформаційно-культурного простору і забезпечить гарантії для населення в питанні отримання культурних послуг та рівного доступу до них.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Номер

Розділ

Менеджмент соціокультурної діяльності