Нові підходи до змісту дисципліни «Візуальні комунікації» в підготовці графічних дизайнерів
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2022.270557Анотація
Мета роботи полягає в окресленні нових підходів до змісту дисципліни «Візуальні комунікації» в підготовці графічних дизайнерів. Методологія роботи полягає в застосуванні комплексу загальнонаукових методів, серед яких основними є: об’єктивності, функційності, порівняльного аналізу, пояснювальний, узагальнення та систематизації; спеціальних – комплекс педагогічних методів: організації навчального процесу, проблемного викладання, лекційний, дослідницький, творчий тощо. Наукова новизна. Подано авторську інтерпретацію тематичного змісту дисципліни «Візуальні комунікації» в контексті сучасної підготовки графічного дизайнера. Підґрунтям для запропонованого змісту стали теми, що визначені як типові й доцільні, оскільки розкривають сутність дисципліни та їх здебільшого використовують укладачі навчальних програм із цієї дисципліни. Розширено тематику змісту завдяки юридично-правовому аспекту функціонування інформації та видавничої справи. При цьому розкрито понятійний апарат, проаналізовано основні принципи роботи графічного дизайнера над проєктом і процес творчої реалізації студентом власного проєкту на обрану тему в контексті візуальних комунікацій. Висновки. Виявлено лише в частині освітніх програм з графічного дизайну вітчизняних ЗВО дисципліну «Візуальні комунікації»; відзначено варіативність найменувань цієї дисципліни; окреслено ключові напрями її тематичного забезпечення; запропоновано педагогічний підхід теоретично-практичного опанування змісту дисципліни, при цьому розширено діапазон тем і змінено тематичну структуру дисципліни, зокрема, додано юридично-правовий аспект діяльності графічного дизайнера.
Ключові слова: дизайн, підготовка графічних дизайнерів, візуальні комунікації.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.