Соціокультурні аспекти репрезентації культурної спадщини М. П. Глущенка

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2022.270570

Анотація

Мета роботи – виявити закономірності формування соціокультурної та мистецтвознавчої діяльності в контексті досліджень і репрезентацій матеріальної культурної спадщини М. П. Глущенка. Методологія дослідження ґрунтується на культурно-історичному, аналітичному, синтетичному та порівняльному методах для окреслення подібностей та виокремлення розбіжностей у процесах соціокультурної діяльності, пов’язаної з постаттю, мистецьким доробком та особистим архівом М. П. Глущенка. Наукова новизна. На основі аналізу, синтезу й порівняння основних виставкових і видавничих проєктів, публіцистичної діяльності, присвячених 120-річному ювілею Миколи Глущенка, окреслено пріоритетні вектори діяльності фахівців соціокультурної сфери. За допомогою культурно-історичного методу виявлено залежність соціокультурної діяльності в процесі репрезентації культурної спадщини М. П. Глущенка відповідно до суспільних потреб. Висновки. Протягом 30 років з відновлення незалежності України закріпилася традиція презентації соціокультурних проєктів до ювілеїв митця, імовірно, запозичена з радянських часів. Тобто актуалізація культурної спадщини М. П. Глущенка відбувається циклічно, кожні п’ять років. На сьогодні кількість відкритих, але досі не досліджених архівних документів зростає щороку; і переважно їх долучають до наукового обігу без належної систематизації та опрацювання. Традиційно виставкова діяльність, а саме експонування деяких окремих частин творчого доробку М. П. Глущенка, відбувається на регіональному рівні. Основні наукові розвідки навколо спадщини М. П. Глущенка були зроблені в суміжних наукових галузях: історії, культурології, архівній справі. Дослідницьку діяльність вчені провадять недостатньо, відповідно культурна спадщина М. П. Глущенка досі залишається маловивченою, хоч посідає виняткове місце в історії українського мистецтва XX століття та заслуговує на особливу увагу й детальніше сучасне мистецтвознавче дослідження. Наразі найвагомішим внеском у вивчення та репрезентацію культурної спадщини М. П. Глущенка в царині соціокультурного проєктування вважаємо оприлюднення інформації з обмеженим доступом – архівних документів та мистецького доробку.

Ключові слова: Микола Глущенко, соціокультурне проєктування в мистецтві, матеріальна культурна спадщина, мистецький доробок, творча спадщина, українське мистецтво XX ст., Дніпропетровський художній музей, Дніпровський художній музей.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-15

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація