ДИЗАЙН КАДРУ В ЗОБРАЖАЛЬНІЙ КУЛЬТУРІ СУЧАСНОЇ АВТОРСЬКОЇ РЕЖИСУРИ

Частина 1. Конструювання авторської кіномови в режисурі фільмів Юрія Іллєнка

Автор(и)

  • Галина Погребняк

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2023.286780

Анотація

Мета статті – визначити художньо-естетичний інструментарій дизайну кадру в зображальній культурі режисури авторського кіно. Методологія дослідження. У розробці  теми було  застосовано комплексний підхід, зокрема використано методи систематизації, порівняння, верифікації, компаративного й текстологічного аналізів. Аналітичний метод  та метод образно-стилістичного аналізу  у своїй єдності було скеровано до розгляду мистецтвознавчого аспекту проблеми. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що режисерську творчість досліджено в контексті зображальної культури дизайну кадру і вона вперше постала предметом спеціального вивчення; доведено доречність використання системного методу у виявленні особливостей авторської пластичної кіномови; здійснено комплексний аналіз та окреслено особливості  дизайну кадру в авторської фільмовій  творчості. Висновки. Викладені в дослідженні матеріали  розширюють арсенал знань щодо специфіки зображальної культури авторської режисерської кіномови в різних світоглядних моделях й уможливлюють їх застосування в навчальних курсах, створенні навчально-методичної літератури з теорії та історії кіномистецтва і телебачення, режисури.

Ключові слова: зображальна культура, авторський кінематограф, режисер, кадр, дизайн, екранна пластика, композиція, колір.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-01

Номер

Розділ

Дизайн