РОЛЬ МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНИХ ЗАКЛАДІВ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2023.286800Анотація
Метою статті є дослідження особливостей маркетингу у сфері культури та його ролі в діяльності закладів культури в контексті сучасних соціокультурних перетворень суспільства. Методологія дослідження полягає в застосуванні таких методів, як порівняльний аналіз та синтез – для виокремлення особливостей використання маркетингу у сфері культури; філософсько-логічний – для розкриття використання закладами культури як традиційних, так і нових інструментів маркетингу в сучасних умовах розвитку суспільства. Наукова новизна роботи полягає в тому, що було проаналізовано використання маркетингу як у комерційній, так і у сфері культури та з’ясована роль маркетингу в діяльності сучасних закладів культури, зокрема використання нових інструментів маркетингу. Висновки. Маркетинг у сфері культури має двоїстий характер і об'єднує в собі риси комерційного і некомерційного секторів та є технологією досягнення тих сегментів ринку, які зацікавлені в культурному продукті чи послузі, адаптуючи до них комерційні змінні, а саме ціну, місце, просування для встановлення контакту з достатньою кількістю споживачів, тим самим досягаються цілі, сумісні з місією закладу культури. При цьому до маркетингу у сфері культури частково застосовується класичний закон «4Р», або комплекс маркетингу, оскільки лише просування «продукту» закладом культури може бути використано повною мірою, тим самим концепція «4P» трансформується в «1Р». Маркетинг у сфері культури має свою специфіку, яку слід враховувати при просуванні культурного продукту, який може бути як матеріальним, так і нематеріальним, а його реалізація мати як комерційну, так і некомерційну складову, відповідно заклади культури створюють продукт, а вже потім шукають способи його просування. Проте нині маркетингові комунікації більшість закладів культури використовує не повною мірою, що впливає на просування культурного продукту чи послуги.
Ключові слова: заклади культури, комерційний маркетинг, маркетинговий мікс, маркетинг культури, культурний продукт, інструменти маркетингу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.