Improving the Efficiency of Environmental Diagnosis of Diesel Power Plants – Tunnel
Keywords:
diesel engine, exhaust gases, suspended particulate matter, average in-use emission, resulting error,Abstract
Purpose. Increase of ecological safety of thermal engines by improving the standardized method for measuring exhaust emissions of the main component - weighted (particulate) matter. Methods. Analysis and synthesis of information, mathematical modeling, experimental studies, computational experiment. Results. Analyzed the environmental standard procedure of diagnosing automotive diesels. Studied the resulting measurement error average in-use release of particulate matter from the exhaust gases. Proposed measures for its reduction. Conclusions. The accuracy of the gravimetric method of measurement of particulate matter emissions. It confirmed the effectiveness of measures for the improvement of this method, which allows 4.6 times increase its accuracy.
References
Regulation No 49. Revision 5. Uniform provisions concerning the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compressionignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positiveignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles. - United Nations Economic and Social Council Economic Commission for Europe Inland Transport Committee Working Party on the Construction of Vehicles. – E/ECE/TRANS/505. 4 Мау 2011. 602 p.
Быстров А. С., Варанкин В. В., Виленский М. А. и др. Временная типовая методика определения экономической эффективности осуществления природоохранных мероприятий и оценки экономического ущерба, причиняемого народному хозяйству загрязнением окружающей среды.// М.: «Экономика». 1986. 96 с.
Звонов В. А., Корнилов Г. С., Козлов А. В., Симонова Е. А. Оценка и контроль выбросов дисперсных частиц с отработавшими газами дизелей,. – М.: «Прима-Пресс-М», 2005. – 312 с.
Burtscher H. Literature Study on Tailpipe Particulate Emission Measurement for Diesel Engines // done for the Particle Measurement Programme (PMP) for BUWAL/GRPE . Fachhochschule Aargau, University of Applied Science, Windisch, Switzerland. March 2001. 45 р.
Hirakouchi N., Fukano I., Shoji T. Meas-urement of Diesel Exhaust Emissions with Mini-Dilution Tunnel. // SAE Technical Paper Series. 1989. № 890181. 11p.
Lianga Z., Tiana J., Zeraati Rezaeia S., Zhanga Y. et al. Investigation of SVOC nanoparticle emission from light duty diesel engine using GC×GC-ToF-MS.// School of Mechanical Engineering, University of Birmingham, UK, 2015. – 31 р.
Alozie N., Peirce D., Lindner A., Win-klmayr W. et al. Influence of Dilution Conditions on Diesel Exhaust Particle Measurement Using a Mixing Tube Diluter // SAE Technical Paper № 2014-01-1568, 2014. 14 p.
Polivyanchuk A. Improving the efficiency of emission control dispersed particles from diesel exhaust gases. // Вісник Харківського національного університету ім. Каразіна. Серія «Екологія». 2014. №1140, вип. 11. С. 83-88.
Polivyanchuk A.P., Parsadanov I.V. Experimental verification of microtunnel MKT-2 on the brake stand autotractor diesel engine. // Industrial technology and engineering. Republic of Kazakhstan, 2015. №2 (15). P. 11-16.
Рафалес-Ламарка Э.Э. Инструкция по планированию эксперимента. // Укр. проектно-констр. и научно- исслед. ин-т «УкрНИИ-углеобогащение». 1969. 126 с.
Downloads
Issue
Section
License
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).