Повышение эффективности систем экологического диагностирования дизельных силовых установок – туннелей {Підвищення ефективності систем екологічного діагностування дизельних силових установок - тунелів}

Автор(и)

  • А. П. Поливянчук Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна
  • Е. А. Скуридина Східноукраїнський національний університет імені В. Даля, Україна
  • А. И. Каслин Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

Ключові слова:

дизель, відпрацьовані гази, зважені частинки, середньоексплуатаційний викид, результуюча похибка,

Анотація

Мета. Підвищення екологічної безпеки теплових двигунів за рахунок вдосконалення стандартизованого методу вимірювань основного токсичного компонента відпрацьованих газів - зважених (твердих) частинок. Методи. Аналіз і синтез інформації, математичне моделювання, експериментальні дослідження, розрахунковий експеримент. Результати. Проаналізовано стандартну процедуру екологічного діагностування автомобільних дизелів. Досліджено результуючу похибку вимірювань середньо-експлуатаційного викиду зважених часток з відпрацьованими газами. Запропоновано заходи щодо її зменшення. Висновки.Оцінено точність гравіметричного методу вимірювань викидів зважених часток. Підтверджено ефективність заходів щодо вдосконалення даного методу, які дозволяють в 4,6 разів підвищити його точність.

Біографія автора

А. П. Поливянчук, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

д-р техн. наук, проф.,

Посилання

Regulation No 49. Revision 5. Uniform provisions concerning the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compressionignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positiveignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles. - United Nations Economic and Social Council Economic Commission for Europe Inland Transport Committee Working Party on the Construction of Vehicles. – E/ECE/TRANS/505. 4 Мау 2011. 602 p.

Быстров А. С., Варанкин В. В., Виленский М. А. и др. Временная типовая методика определения экономической эффективности осуществления природоохранных мероприятий и оценки экономического ущерба, причиняемого народному хозяйству загрязнением окружающей среды.// М.: «Экономика». 1986. 96 с.

Звонов В. А., Корнилов Г. С., Козлов А. В., Симонова Е. А. Оценка и контроль выбросов дисперсных частиц с отработавшими газами дизелей,. – М.: «Прима-Пресс-М», 2005. – 312 с.

Burtscher H. Literature Study on Tailpipe Particulate Emission Measurement for Diesel Engines // done for the Particle Measurement Programme (PMP) for BUWAL/GRPE . Fachhochschule Aargau, University of Applied Science, Windisch, Switzerland. March 2001. 45 р.

Hirakouchi N., Fukano I., Shoji T. Meas-urement of Diesel Exhaust Emissions with Mini-Dilution Tunnel. // SAE Technical Paper Series. 1989. № 890181. 11p.

Lianga Z., Tiana J., Zeraati Rezaeia S., Zhanga Y. et al. Investigation of SVOC nanoparticle emission from light duty diesel engine using GC×GC-ToF-MS.// School of Mechanical Engineering, University of Birmingham, UK, 2015. – 31 р.

Alozie N., Peirce D., Lindner A., Win-klmayr W. et al. Influence of Dilution Conditions on Diesel Exhaust Particle Measurement Using a Mixing Tube Diluter // SAE Technical Paper № 2014-01-1568, 2014. 14 p.

Polivyanchuk A. Improving the efficiency of emission control dispersed particles from diesel exhaust gases. // Вісник Харківського національного університету ім. Каразіна. Серія «Екологія». 2014. №1140, вип. 11. С. 83-88.

Polivyanchuk A.P., Parsadanov I.V. Experimental verification of microtunnel MKT-2 on the brake stand autotractor diesel engine. // Industrial technology and engineering. Republic of Kazakhstan, 2015. №2 (15). P. 11-16.

Рафалес-Ламарка Э.Э. Инструкция по планированию эксперимента. // Укр. проектно-констр. и научно- исслед. ин-т «УкрНИИ-углеобогащение». 1969. 126 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Антропогенний вплив на природне середовище