САМОСТІЙНА РОБОТА З АКАДЕМІЧНОГО КУРСУ «РИСУНОК» ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДИЗАЙНЕРА
DOI:
https://doi.org/10.32461/150142Ключові слова:
рисунок, дизайн, художні засоби, самостійна робота, академічна дисципліна, творчий потенціал, методика, системний, індивідуальнийАнотація
Мета роботи — розгляд самостійної роботи з академічного курсу «Рисунок» як засобу впливу на професійні якості майбутнього дизайнера, становлення його творчої особистості. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових і спеціальних методів наукового пізнання, базується на критеріях об'єктивності та суб’єктивного досвіду, спирається на сукупність праць вітчизняних та зарубіжних фахівців. Зазначений методологічний підхід дозволяє проаналізувати корисну властивість прийомів та способів застосування конструктивно- аналітичного рисунку та рисунку за уявою, стилізації і інтерпретації в якості самостійноїро- боти задля набуття навичок креативного, асоціативного мислення та розвитку творчого потенціалу дизайнера. Наукова новизна роботи полягає в узагальненні значення системної, індивідуальної, самостійної роботи студентів в засвоєнні академічного курсу «Рисунок», акцентуванні програмних завдань в підготовці фахівців дизайну, що передбачають закладання основ розуміння понять «формалізація» та «стилізація натури», адже володіння художніми засобами та здатність креативного, концептуального мислення є важливою складовою професійної підготовкидизайнерів. Висновки. Майбутнє нагально потребує приділяти особливу увагу до особистості, переглядати, а при потребі, і змінювати існуючу теорію навчання, вона повинна бути націлена на формування активної, відповідальної, сильної творчої особистості, здатної до саморозвитку та самореалізації. Завдяки актуальності ролі творчої самостійної роботи студентів, проблеми засвоєння академічного курсу «Рисунок» входить до числа найважливіших у вивченні мистецьких дисциплін.
Посилання
Авсинян О. А. Натура и рисование по представлению: учеб. пособие / О. А. Авсинян. - М.: Из. икусство, 1985. - 151 с.
Богомазов О. Живопис та елементи / О. Богомазов. - К.: 1996. - 152 с.
Голубева О. Л. Основы композиции / О. Л. Голубева. - М.: Издательский дом «Искусство», 2004. - 117 с.
Кандинский В. Точка и линия на плоскости / В. Кандинский. - СПб.: Азбука, 2005. - 19 с.
Карлов Г. Рисование животных и птиц: учеб. пособие / Г. Карлов. - М.: «Ижица», 2002. - 224 с.
Ли Н. Г. Основы учебного академического рисунка: уч. пос. / Н. Г. Ли. - М.: Эксмо, 2005. - 479 с.
Неизвестный Э. Об искусстве, литературе и философии / Э. Неизвестный. - М.: «Прогресс», 1992. - 240 с.
Пименов Ю. Необыкновенность обыкновенного / Ю. Пименов. - М.: «Искусство», 1964. - 352 с.
Роден О. Сборник статей о творчестве / О. Роден. - М.: Иностранная литература, 1960. - 128 с.
Сковронський В. Технологія живопису та декоративно-прикладного мистецтва: навч. посіб. / В. Сковронський. - К.: 2007.
Устин В. Б. Композиция в дизайне: учеб. пособие / В. Б. Устин. - М.: АСТ: Астрел, 2007. - 239 с.
Чистяков П. Письма, записные книжки, воспоминания / П. Чистяков. - М.: «Искусство», 1953. - 591 с.
Avsinian, O. (1985). Nature and drawing on presentation. Moscow: Izobrazitelnoe iskusstvo [in Russian].
Bogomazov, O. (1996). Painting and elements. Kyiv: [in Ukrainian].
Golubeva, O. (2004). Bases of composition. Moscow: Publishing house «Iskusstvo» [in Russian].
Kandiskiy, V. (2005). Point and line on a plane. St. Pitsburg: Azbuka [in Russian].
Karlov, H. (2002). Drawing of animals and birds. Moscow: «Izhica» [in Russian].
Li, N. (2005). Bases of educational academic picture. Moscow: Eksmo [in Russian].
Neizvestnyi, E. (1992). About an art, literature and philosophy. Moscow: «Progress» [in Russian].
Pimenov, Yu. (1964). Unusual thing usual. Moscow: Publishing house «Iskusstvo» [in Russian].
Roden, O. (1960). Collection of reasons about work. Moscow: Inostrannaia literatura [in Russian].
Skovronskyi, V. (2007). Technology of painting and decoratively-applied art. Kyiv: [in Ukrainian].
Ustin, V. (2007). Composition is in a design. Moscow: Astrel [in Russian].
Cistiakov, P. (1953). Letters, notebooks, remembrances. Moscow: Publishing house «Iskusstvo» [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olena Brazhnik
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.