САМОСТІЙНА РОБОТА З АКАДЕМІЧНОГО КУРСУ «РИСУНОК» ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДИЗАЙНЕРА

Автор(и)

  • Olena Brazhnik доцент кафедри графічного дизайну і реклами Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, заслужений художник України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/150142

Ключові слова:

рисунок, дизайн, художні засоби, самостійна робота, академічна ди­сципліна, творчий потенціал, методика, системний, індивідуальний

Анотація

Мета роботи — розгляд самостійної роботи з академічного курсу «Рисунок» як засо­бу впливу на професійні якості майбутнього дизайнера, становлення його творчої особистості. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових і спеціальних методів нау­кового пізнання, базується на критеріях об'єктивності та суб’єктивного досвіду, спирається на сукупність праць вітчизняних та зарубіжних фахівців. Зазначений методологічний підхід до­зволяє проаналізувати корисну властивість прийомів та способів застосування конструктивно- аналітичного рисунку та рисунку за уявою, стилізації і інтерпретації в якості самостійноїро- боти задля набуття навичок креативного, асоціативного мислення та розвитку творчого по­тенціалу дизайнера. Наукова новизна роботи полягає в узагальненні значення системної, індивідуальної, самостійної роботи студентів в засвоєнні академічного курсу «Рисунок», акце­нтуванні програмних завдань в підготовці фахівців дизайну, що передбачають закладання основ розуміння понять «формалізація» та «стилізація натури», адже володіння художніми засобами та здатність креативного, концептуального мислення є важливою складовою професійної під­готовкидизайнерів. Висновки. Майбутнє нагально потребує приділяти особливу увагу до осо­бистості, переглядати, а при потребі, і змінювати існуючу теорію навчання, вона повинна бути націлена на формування активної, відповідальної, сильної творчої особистості, здатної до саморозвитку та самореалізації. Завдяки актуальності ролі творчої самостійної роботи студентів, проблеми засвоєння академічного курсу «Рисунок» входить до числа найважливіших у вивченні мистецьких дисциплін.

Посилання

Авсинян О. А. Натура и рисование по представлению: учеб. пособие / О. А. Авсинян. - М.: Из. икусство, 1985. - 151 с.

Богомазов О. Живопис та елементи / О. Богомазов. - К.: 1996. - 152 с.

Голубева О. Л. Основы композиции / О. Л. Голубева. - М.: Издательский дом «Ис­кусство», 2004. - 117 с.

Кандинский В. Точка и линия на плоскости / В. Кандинский. - СПб.: Азбука, 2005. - 19 с.

Карлов Г. Рисование животных и птиц: учеб. пособие / Г. Карлов. - М.: «Ижица», 2002. - 224 с.

Ли Н. Г. Основы учебного академического рисунка: уч. пос. / Н. Г. Ли. - М.: Эксмо, 2005. - 479 с.

Неизвестный Э. Об искусстве, литературе и философии / Э. Неизвестный. - М.: «Прогресс», 1992. - 240 с.

Пименов Ю. Необыкновенность обыкновенного / Ю. Пименов. - М.: «Искусство», 1964. - 352 с.

Роден О. Сборник статей о творчестве / О. Роден. - М.: Иностранная литература, 1960. - 128 с.

Сковронський В. Технологія живопису та декоративно-прикладного мистецтва: навч. посіб. / В. Сковронський. - К.: 2007.

Устин В. Б. Композиция в дизайне: учеб. пособие / В. Б. Устин. - М.: АСТ: Астрел, 2007. - 239 с.

Чистяков П. Письма, записные книжки, воспоминания / П. Чистяков. - М.: «Ис­кусство», 1953. - 591 с.

Avsinian, O. (1985). Nature and drawing on presentation. Moscow: Izobrazitelnoe iskusstvo [in Russian].

Bogomazov, O. (1996). Painting and elements. Kyiv: [in Ukrainian].

Golubeva, O. (2004). Bases of composition. Moscow: Publishing house «Iskusstvo» [in Russian].

Kandiskiy, V. (2005). Point and line on a plane. St. Pitsburg: Azbuka [in Russian].

Karlov, H. (2002). Drawing of animals and birds. Moscow: «Izhica» [in Russian].

Li, N. (2005). Bases of educational academic picture. Moscow: Eksmo [in Russian].

Neizvestnyi, E. (1992). About an art, literature and philosophy. Moscow: «Progress» [in Russian].

Pimenov, Yu. (1964). Unusual thing usual. Moscow: Publishing house «Iskusstvo» [in Russian].

Roden, O. (1960). Collection of reasons about work. Moscow: Inostrannaia literatura [in Russian].

Skovronskyi, V. (2007). Technology of painting and decoratively-applied art. Kyiv: [in Ukrainian].

Ustin, V. (2007). Composition is in a design. Moscow: Astrel [in Russian].

Cistiakov, P. (1953). Letters, notebooks, remembrances. Moscow: Publishing house «Iskusstvo» [in Russian].

##submission.downloads##