ДАНТЕАНА У ФРАНЦУЗЬКОМУ ЖИВОПИСІ ЕПОХИ РОМАНТИЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181576Ключові слова:
французький романтизм, література, живопис, композиція, колорит, Данте, Е. Делакруа, Ж.-О.-Д. Енгр, А. Шеффер.Анотація
Мета роботи. Розглянути питання впливу творчості Данте на розвиток французького живопису першої третини XIX століття. Методологія дослідження. Метод формального аналізу дозволяє зрозуміти особливості творчості художників-романтиків, а використання загальнонаукових методів типологізації та класифікації дозволяє розглянути романтизм як феномен західноєвропейської культури. Наукова новизна полягає у виявленні художньо-естетичних особливостей живопису французького романтизму, що виникли під впливом літератури. Простежено зв’язок традицій європейської літератури з пошуком нових тем у живописі та особливостями відтворення їх у творчості французьких художників-романтиків. Висновки. У статті були розглянуті особливості розвитку французького романтизму на прикладі творчості французьких художників-романтиків, зокрема Е. Делакруа. У контексті означеної теми досліджена єдність ідей романтизму, які пов’язують образотворче мистецтво і літературу, що дозволяє говорити про унікальність романтичної епохи.
Посилання
Ахматова А. А. Лирика. Москва: Художественная литература, 1990. 415 с., ил.
Березина В. Н. Барка Данте. Художник. Москва, 1970. № 8. С. 51–55.
Березина В. Н. Жан Огюст Доминик Энгр. Москва: зобразительное искусство, 1992. 246 с., ил.
Вергилий. Буколики; Георгики; Энеида. Харьков: Фолио; Москва: ООО “Издательство АСТ”, 2000. 510 с. (Б-ка антич. лит.).
Гастев А. Делакруа. Москва: Молодая гвардия, 1966. 223 с.
Данте Аліг’єрі. Божественна комедія: Поема. Харків: Фоліо, 2001. 607 с. (Б-ка світової літ.).
Делакруа Э. Дневник в 2-х томах; пер. с фр. Т. М. Пахомовой; ред. и предисл. М. В. Алпатова. Москва: Изд-во Акад. художеств СССР, 1961. Т. 1. 451 с. : ил.
Дживелегов А. К. Творцы итальянского Возрождения: В 2 кн. Москва: ТЕРРА – Книжный клуб; Республика, 1998. 352 с.
Кирилюк З. В. Зарубіжна література. Античність, Середньовіччя, Відродження, Бароко. Класицизм. Тернопіль: Астон, 2002. 259 с.
Кожина Е. Ф. Романтическая битва. Ленинград: Искусство, 1969. 271 с.
Петрова О. “Комедія” Данте Аліг’єрі. Мистецький коментар XIV–XX століть. Київ: Факт, 2009. 424 с.; іл.
Турчин В. С. Теодор Жерико; Монография. Москва: Изобразительное искусство, 1982. 208 с., ил.
Франко І. Данте Алігієрі. Характеристика середніх віків. Життя поета і вибір із його поезії. Зібрання творів у 50 томах. Т. 12. К., Наук. думка, 1978. 728 с.
Fleckner U., Foucart B., Guegan S., et al. Ingres. Paris, Musee du Louvre editions, 2006. 406 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Наталія Василишина
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.