УКРАЇНСЬКИЙ РАДЯНСЬКИЙ ПЛАКАТ 1945–1989 РР.: СТИЛІСТИЧНІ ЗМІНИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИФІКАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.191125

Анотація

Мета дослідження – з’ясувати особливості репрезентації української ідентичності
в українському радянському плакаті 1945–1989 рр. у контексті стилістичної еволюції
соцреалізму. Методологія дослідження базується на мистецтвознавчому формальному
аналізі, а також методах порівняння та узагальнення. Наукова новизна полягає у
зосередженні на національній ідентифікації як предметі дослідження стилістичних змін в
українському радянському плакаті. Висновки. Упродовж 1940–1980-х років візуальна мова
соціалістичного реалізму пройшла еволюцію і розчинилася в багатоманітті авторських
манер, способів стилізації та зовнішніх впливів. Стилістичні зміни в українському плакаті,загалом, співзвучні творам інших республік. Не зважаючи на певні зусилля, українські
автори не виробили національної версії цього «творчого методу». «Національна форма»
забезпечувалася зображенням народного костюма, а також інших неофіційних та
офіційних символів. Стилістика й авторські манери відтворення цих символів, загалом,
становлять широкий діапазон засобів і доповнюють візуальний лексикон комунікації про
Україну й українців.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-09

Номер

Розділ

Проблеми пластичного та ужиткового мистецтва