ІВАН ДРЯПАЧЕНКО: ОСОБИСТІСТЬ ХУДОЖНИКА ТА ФІЛОСОФСЬКО-РЕЛІГІЙНІ АСПЕКТИ ТВОРЧОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.191130Анотація
Мета дослідження. На основі біографічного аналізу та психологічного портретуІ. Дряпаченка (1881–1936) дослідити звернення у його творчості до філософсько-релігійних
категорій: Бог, буття, щастя, материнство, життя, смерть. Методологією дослідження
є загальнонаукові методи – мистецтвознавчий аналіз, систематизація, узагальнення
досліджуваної теми. Наукова новизна дослідження виявляється через розкриття
філософських мотивів творчості І. Дряпаченка. Це – новий підхід у наукових розвідках
станкового живопису і графічних робіт майстра. Отже, становить інтерес при
дослідженні українського образотворчого мистецтва першої третини ХХ ст. Висновки.
Філософсько-релігійні аспекти творчості І. Дряпаченка, психологічні та фактологічні
деталі його біографії (за споминами О. Гончара та А. Терещенка) дозволяють
стверджували наступне: незважаючи на важкі умови побуту чи екстремальні обставини
творчої праці, І. Дряпаченкові було притаманне філософське відношення до життя,
безмежна любов до рідної землі, сердечність та людяність, прагнення пошуку щастя.
Споконвічні людські цінності відтворено у його знаковому творі «Мадонна під яблунею»,
загадка та швидкоплинність життя у графічних аркушах «Галіція. Російські могили біля
костьолу у містечку Горожанка» та «Похорон дитини». В цих роботах художник
відображає узагальнено-філософські думки про буття. Натомість, в релігійних сюжетах,
зокрема, «Святе сімейство», підкреслює суто земні почуття. Розуміння цього стане у
нагоді при подальших мистецтвознавчих студіях його мистецької спадщини у контексті
розвитку українського образотворчого мистецтва першої третини ХХ ст.
##submission.downloads##
Опубліковано
2020-01-09
Номер
Розділ
Проблеми пластичного та ужиткового мистецтва
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Тетяна Мячкова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.