ПРОБЛЕМАТИКА НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ В ПРОЦЕСІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ АНГЛІЙСЬКОГО СТИЛЮ БАЛЬНОГО ТАНЦЮ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.191133Анотація
Мета статті. Розглянути процес стандартизації англійського стилю бальноготанцю як втілення ідей національної ідентичності. Методологія дослідження. Постановка
мети дослідження актуалізує використання загальнонаукових методів та принципів аналізу
специфіки процесу стандартизації англійського стилю бального танцю: джерелознавчого
(для вивчення матеріалів британських спеціалізованих періодичних видань 1920–1930-х рр.);
аналітичного (для опрацювання історичної, культурологічної та мистецтвознавчої наукової
літератури); історичного (для вивчення історичних передумов формування англійського
стилю бального танцю); термінологічного (для уточнення змісту та встановлення
взаємозв’язку понять «англізація», «бальний танець», «національна танцювальна культура»,
«національна ідентичність»). Наукова новизна. Здійснено мистецтвознавче дослідження
тенденцій розвитку популярної танцювальної культури у Великобританії в 20–30-х рр. ХХ
ст. та процесу стандартизації англійського стилю бального танцю як частини
транснаціональної системи культурного звернення, під впливом країн континентальної
Європи, британських колоній, Латинської Америки та Сполучених Штатів Америки;
виявлено, що процес стандартизації англійського стилю бального танцю відбувався у
контексті культурної політики і практики, спрямованих на боротьбу зі зростанням впливу
на населення Британських островів американської культури і забезпечив простір для
вираження та втілення ідей національної ідентичності. Висновки. Стандартизація
англійського стилю – процес набагато складніший за встановлення певної форми кроків та
фігур танців. Послідовно стверджуючи, що танець є вираженням національного характеру,
професійні танцюристи і вчителі танців прагнули створити британську форму танцю, яка
відрізняється від іноземних форм. Саме процес англізації іноземних бальних танців, на нашу
думку, є одним із найважливіших елементів у процесі створення національної танцювальної
культури Великобританії 1920–1930-х рр., який посприяв формуванню простору для
вираження ідей національної ідентичності.
##submission.downloads##
Опубліковано
2020-01-09
Номер
Розділ
Театр та екранні мистецтва
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Тетяна Павлюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.