СЕМІОТИКА САУНД-ДИЗАЙНУ В КІНО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.191142

Анотація

Мета статті – окреслити специфіку саунд-дизайну як знакової системи у структурі
фільму. Методологія дослідження включає семіотичний підхід і залучення деяких
постструктуралістських концепцій (зокрема «порожнього знаку»), також присутня
постфеноменологічна оптика погляду і медіа-теорія Бориса Ґройса. Наукова новизна
полягає у тому, що вперше здійснено спробу виявити концептуальне ядро саунд-дизайну з
позиції симулятивності індексного поля і онтології субмедіальної поверхні. Висновки. Якщо
кіно в цілому намагається створити враження «правдивої історії», то логічно уявити, що
таку саму функцію покликані виконувати і окремі компоненти фільму, не виключаючи і звук.
Саунд-дизайн покликаний створювати не «реалістичну» картину (оскільки доступу до
реальності у нас немає), а картину, що викликає довіру. Точніше, відчуття, що балансує
між довірою і підозрою (користуючись теорією Бориса Ґройса). Тому замість слова
«реальність» варто використовувати слово «правдоподібність» (credibility), яка є,
передусім, функцією контексту, особливо коли стосується озвучення явищ і предметів, яких
не існує у реальному світі. По відношенню до звуку в кіно «реальність» є не епістемічною
категорією (оскільки дійти до «справжнього» звучання речей неможливо), а етичною.
Принаймні відчуття «правдоподібності» має безпосереднє відношення до етичних вимірів
людського буття. З точки зору знакової системи саунд-дизайн являє собою унікальний
приклад симуляції індексного поля, оскільки поєднує дві «матеріальності» – зображення без
звуку (події на екрані) і звук без зображення (озвучення подій на екрані в студійних умовах).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-09

Номер

Розділ

Театр та екранні мистецтва