СПЕЦИФІКА НАЦІОНАЛЬНИХ ФОРМ СОЦІУМУ БРИТАНІЇ Й КИЇВСЬКОЇ РУСІ В ЇХ СПИРАННІ НА ВІЗАНТІЙСЬКУ МОДЕЛЬ ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ

Автор(и)

  • Alla Sokolova

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222066

Ключові слова:

Британія, Київська Русь, національні форми соціуму, гармонія влад, спільні риси, модель державотворення.

Анотація

Мета дослідження полягає в виявленні специфіки національної форми соціуму, а також у визначенні спільних рис в моделі державотворення в Британії і Київській Русі. Методологія дослідження передбачає єдність таких методологічних підходів як системно-історичний і порівняльний метод аналізу. Системно-історичний метод дозволів виявити специфіку національних форм соціуму Британії й Русі порівняльний метод допоміг визначити подібності в моделі державотворення гармонії влад Британії й Київської Русі. Наукова новизна лежить в спробі знаходження спільних рис і точок дотику щодо моделі державотворення Британії й Київської Русі. Висновки. На певному історичному рівні християнство Візантії з його елліністичною філософією відштовхнуло від себе західні церкви і не дозволило прийняти «справжність» християнських засад вчення Православ'я. Виявлено, що схожі риси правлячих республіканських форм владних інститутів Британії-Англії і Русі-України пов'язані із загальними візантійськими традиціями. Визначено, що аристократичний принцип самоідентифікації і культурних основ Візантії широко поширився і став частиною європейських культурно-освітніх, поведінково-етичних, релігійно-педагогічних інститутів. Підкреслено, з часів торжества атеїзму і прогресизму в Європі простежувалося несприйняття візантійських культурних традицій, але в ХХ столітті саме англійські дослідники-історики, мистецтвознавці та культурологи реанімують тему візантизму.

Посилання

Gibbon E. (2006). General history of the decline and destruction of the Great Roman Empires: The Rise and Fall of the Roman Empire. Moskva. Vol. 7. [in Russian].

Mango, M. M. (2004). Byzantine Trade, 4th–12th Centuries: The Archaeology of Local, Regional and International Exchange. Papers of the Thirty-Eighth Spring Symposium of Byzantine Studies. St John's College: University of Oxford Press, Vol. 14, 252-253 [in English].

Hermes, N. E. (2012). The [European] Other in Medieval Arabic Literature and Culture: Ninth–Twelfth Century AD. New York: Palgrave Macmillan, 72–80 [in English].

Nicol, D. M. (1974). Byzantium and England. Journal: Balkan Studies, 15, 179–203 [in English].

Ciggaar K. N. (1996). Western Travellers to Constantinople: The West and Byzantium, 962-1204: Cultural and Political Relations. New York: E.J. Brill, [in English].

Muravsʹka, O. (2017). Eastern Christian paradigm of European culture and music of the XVIII-XX centuries. Odesa: Astroprynt [in Ukrainian].

Averyntsev, S. S. (1991). Mythological dictionary. Moskva: Sovetskaya éntsyklopedyya [in Russian].

Konysʹkyy, O. (1927). Selected works. Book 1. Kyyiv: Chas [in Ukrainian].

Perevezentsev, S. (2001). Secrets of the Russian Land. Veche. Moskva, 140-143 [in Russian].

Humilʹov, L. M. (1989). Ancient Russia and the Great Steppe. Moskva: Mysl, [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Мистецький простір: історія та сучасність