ОЛЕКСАНДР КОЛОСОК – СОЛІСТ ТАНЦЮВАЛЬНОЇ ГРУПИ ЗАСЛУЖЕНОГО УКРАЇНСЬКОГО НАРОДНОГО ХОРУ ІМ. Г. ВЕРЬОВКИ

Автор(и)

  • Iryna Gutnyk

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222084

Ключові слова:

Олександр Колосок, народна хореографія, український народно-сценічний танець, хор ім. Г. Верьовки.

Анотація

Мета статті: простежити та з’ясувати особливості творчого шляху заслуженого артиста України, лауреата міжнародних конкурсів, професора Олександра Петровича Колоска, виокремивши його діяльність як артиста танцювальної групи Заслуженого українського народного хору ім. Г. Верьовки. Методологія дослідження. Для досягнення мети було використано загальнонаукові методи теоретичного й емпіричного рівнів: аналізу та узагальнення науково-теоретичних основ дослідження, логічного методу, методу інтерв’ю. Наукова новизна. У статті вперше висвітлено творчу діяльність О. Колоска на посаді соліста танцювальної групи Заслуженого українського народного хору ім. Г. Верьовки, а також введено у науковий обіг матеріали інтерв’ю з О. Колоском, які до цього часу не були опубліковані. Висновки. Важливою віхою у професійній кар’єрі митця була робота в Українському народному хорі. Як виконавець Олександр Колосок вражав своєю технічною майстерністю, віртуозністю, вмінням створювати яскраві сценічні образи. Упродовж десятиліть він самовіддано танцював сам, набуваючи багатого досвіду, а згодом став навчати цьому інших, зосередившись на теоретичних і практичних аспектах розвитку українського народно-сценічного танцю. Саме насичена виконавська діяльність стала тією основою, на якій сформувався талант О. П. Колоска як педагога і науковця, видатного теоретика українського мистецтва танцю.

Посилання

Burban, M. (2011) On the way to professionalism. Youth and the market, 11, 82–86 [in Ukrainian].

Gutnyk, I. (2020). Oleksandr Kolosok: with his soul – to dance, with his heart – to pedagogy. International scientific-practical conference “Traditions and innovations in choreographic culture (to the 50th anniversary of the Department of Choreography of Kyiv National University of Culture and Arts)”. (pp. 20–23). Kyiv: KNUKiM Publishing Center [in Ukrainian].

Interview with O. Kolosk, (2002, April 25). Kyiv. Taken by I. Gutnyk. Manuscript [in Ukrainian].

Kolosok, O.P. (Eds.) (2008). Masters of folk-stage dance: a biographical guide. Кyiv: DАКККіМ [in Ukrainian].

Lugovenko, T.G. (2012). Children’s amateur folk dance groups in the process of choreographic art in Ukraine in the XX – at the beginning of the XXI century. Extended abstract of the candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Markevich, L.A. (2019). Transformation of the system of the artistic language of the Ukrainian national ballet performance in 20-80 years of the XX century. Extended abstract of the candidate’s thesis. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].

Rozhok, O.V. (2014). Choir, shrouded in folk love. Journal of the P.I. Tchaikovsky National Academy of Music of Ukraine, 3, 116-123 [in Ukrainian].

Skoptsova, O.M. (2005). Formation and features of the development of national performance in Ukraine (the end of the XIX-XX centuries). Extended abstract of the candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Turkevych, V. (1999). Choreographic art of Ukraine in personalities: bibliographic reference book. Kyiv [in Ukrainian].

Encyclopedia of modern Ukraine. Retrieved from http://esu.com.ua/search_articles.php?id=10587 [in Ukrainian].

G. Veryovka Ukrainian National Honoured Academic Folk Choir of Ukraine. Retrieved from https://veryovka.com/history/[in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Хореографія