СЮЖЕТНО-ЗМІСТОВИЙ АСПЕКТ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ВИСТАВИ В КОНТЕКСТІ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СЦЕНІЧНОГО БАЛЬНОГО ТАНЦЮ

Автор(и)

  • Olesya Vakulenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222088

Ключові слова:

сценічний бальний танець, хореографічна вистава, сюжетно-змістовий аспект, художньо-образне вираження.

Анотація

Мета статті – виявити тенденції розкриття сюжетно-змістового аспекту хореографічної вистави, побудованої на основі або із залученням лексики бального танцю, характерні для сценічних творів ХХІ ст. Методи дослідження. Застосовано метод художньо-стилістичного аналізу виражальних засобів хореографічної вистави; типологічний метод, що посприяв виявленню та розгляду основних методів розкриття сюжетно-змістового аспекту; метод мистецтвознавчого аналізу, застосування якого посприяло розгляду композиційних рішень хореографічних вистав; метод порівняльного аналізу, що дозволив зіставити прийоми та методи розкриття сюжетно-змістового аспекту хореографічних вистав, що використовуються зарубіжним та вітчизняними постановниками на сучасному етапі; метод теоретичного узагальнення. Наукова новизна. На основі мистецтвознавчого аналізу хореографічних вистав європейських та вітчизняних балетмейстерів-постановників А. Гадеса («The Antonio Gades Compan»), Ф. Піньєро та В. Віллальба («La Boca Tango Company»), А. Трунової (вистава-перформанс «Криваве весілля») та Н. Журенко (театр бального танцю «Fly Dance») виявлено характерні сучасному етапу розвитку хореографічного мистецтва тенденції розкриття сюжетно-змістового аспекту хореографічної вистави, побудованої на основі або із залученням лексики бального танцю, а також охарактеризовано її образно-концепційний зміст. Висновки. Дослідження виявило, що в сучасній практиці театрів танцю домінуючою є тенденція використання нестандартних можливостей художньо-образного відображення людського буття, авторського підходу до розкриття теми сценічного хореографічного твору, новаторських поетичних та метафоричних образів. Гармонійне синтезування в хореографічній виставі компонентів музично-хореографічної образності позиціонується сучасними постановниками як головне завдання в процес розкриття змісту. Форми бального танцю та драматургічні ходи відповідають конкретному змісту та образному ряду сценічного твору, а закони відображення дійсності в хореографічній виставі базуються на ступені відданості метафоричному відображенню життя.

Посилання

Bashmakova, A. M. (2020). Ballroom choreography at the turn of the XX-XXI centuries. Scientific forum: philology, art history, and cultural studies, no. 2 (33), рр. 46–51 [in Russian].

Vinogradov, O. M. (2019). Kultura ballet theater and ballroom dance. Dance in the Dialogue of Cultures and Traditions: IX Interuniversity Scientific and Practical Conference, February 27, 2019, St. Petersburg: SPbGUP, pp. 11–12 [in Russian].

Demidova, M. G., Troshchenko, V. M. (2010). The main aspects of creating an artistic image in modern dance. Trends in the development of modern choreography: materials of the Second International. scientific-practical the seminar. Luhansk, November 27-28. 2010. Lugansk: Izd-vo LGIKI [in Ukraine].

Elizarov, A. V. (2012). Peculiarities of the audience's perception of works of contemporary art of stage choreography. Modern science on the Internet. Ninth International Scientific and Practical Conference. 2012. URL: http://intkonf.org/elizarov-a-v-osobennosti-zritelskogo-vospriyatiya-proizvedeniy-sovremennogo-iskusstva-stsenicheskoy-horeografii/ [in Russian].

Kasyanov, O. E. (2006). Types of ballroom dance groups, their differentiation by areas of activity. Choreographic art in the context of cultural and educational processes: materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference on December 12-13, 2005. Poltava, рр. 30–35 [in Ukraine].

Kasyanova. O. V. (2010). Specifics of directing ballet performances in ballroom choreography. Magazine of the National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky, no. 2 (7), рp. 108–115 [in Ukraine].

Kostetsky, S. V. (2017). Modern approaches to the definition of "stage ballroom dancing". Art notes, Issue 31, pp. 325–331 [in Ukraine].

Chris, A. S. (2019). Trends in the development of stage ballroom choreography in the context of world processes. Art notes, no. 35, рр. 189–195 [in Ukraine].

Oleinikova, G. A. (2005). Development of methodological competence of a ballroom dance teacher in the postgraduate period of professional activity. Рhd thesis. Moscow State Open Pedagogical University named after M.A. Sholokhov. Moscow, 2005 [in Russian].

Orlova, S. V. (2011). The image of a thing in modern dance. Рhd thesis. Vyatka State University. Perm, 2011 [in Russian].

Pavlyuk, T. S. (2008). Origins and separation of ballroom dance from the general European choreographic culture. Culture of the peoples of the Black Sea region: a scientific journal, no. 143, рр. 66–70 [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Хореографія