СЮЖЕТНО-ЗМІСТОВИЙ АСПЕКТ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ВИСТАВИ В КОНТЕКСТІ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СЦЕНІЧНОГО БАЛЬНОГО ТАНЦЮ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222088Ключові слова:
сценічний бальний танець, хореографічна вистава, сюжетно-змістовий аспект, художньо-образне вираження.Анотація
Мета статті – виявити тенденції розкриття сюжетно-змістового аспекту хореографічної вистави, побудованої на основі або із залученням лексики бального танцю, характерні для сценічних творів ХХІ ст. Методи дослідження. Застосовано метод художньо-стилістичного аналізу виражальних засобів хореографічної вистави; типологічний метод, що посприяв виявленню та розгляду основних методів розкриття сюжетно-змістового аспекту; метод мистецтвознавчого аналізу, застосування якого посприяло розгляду композиційних рішень хореографічних вистав; метод порівняльного аналізу, що дозволив зіставити прийоми та методи розкриття сюжетно-змістового аспекту хореографічних вистав, що використовуються зарубіжним та вітчизняними постановниками на сучасному етапі; метод теоретичного узагальнення. Наукова новизна. На основі мистецтвознавчого аналізу хореографічних вистав європейських та вітчизняних балетмейстерів-постановників А. Гадеса («The Antonio Gades Compan»), Ф. Піньєро та В. Віллальба («La Boca Tango Company»), А. Трунової (вистава-перформанс «Криваве весілля») та Н. Журенко (театр бального танцю «Fly Dance») виявлено характерні сучасному етапу розвитку хореографічного мистецтва тенденції розкриття сюжетно-змістового аспекту хореографічної вистави, побудованої на основі або із залученням лексики бального танцю, а також охарактеризовано її образно-концепційний зміст. Висновки. Дослідження виявило, що в сучасній практиці театрів танцю домінуючою є тенденція використання нестандартних можливостей художньо-образного відображення людського буття, авторського підходу до розкриття теми сценічного хореографічного твору, новаторських поетичних та метафоричних образів. Гармонійне синтезування в хореографічній виставі компонентів музично-хореографічної образності позиціонується сучасними постановниками як головне завдання в процес розкриття змісту. Форми бального танцю та драматургічні ходи відповідають конкретному змісту та образному ряду сценічного твору, а закони відображення дійсності в хореографічній виставі базуються на ступені відданості метафоричному відображенню життя.Посилання
Bashmakova, A. M. (2020). Ballroom choreography at the turn of the XX-XXI centuries. Scientific forum: philology, art history, and cultural studies, no. 2 (33), рр. 46–51 [in Russian].
Vinogradov, O. M. (2019). Kultura ballet theater and ballroom dance. Dance in the Dialogue of Cultures and Traditions: IX Interuniversity Scientific and Practical Conference, February 27, 2019, St. Petersburg: SPbGUP, pp. 11–12 [in Russian].
Demidova, M. G., Troshchenko, V. M. (2010). The main aspects of creating an artistic image in modern dance. Trends in the development of modern choreography: materials of the Second International. scientific-practical the seminar. Luhansk, November 27-28. 2010. Lugansk: Izd-vo LGIKI [in Ukraine].
Elizarov, A. V. (2012). Peculiarities of the audience's perception of works of contemporary art of stage choreography. Modern science on the Internet. Ninth International Scientific and Practical Conference. 2012. URL: http://intkonf.org/elizarov-a-v-osobennosti-zritelskogo-vospriyatiya-proizvedeniy-sovremennogo-iskusstva-stsenicheskoy-horeografii/ [in Russian].
Kasyanov, O. E. (2006). Types of ballroom dance groups, their differentiation by areas of activity. Choreographic art in the context of cultural and educational processes: materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference on December 12-13, 2005. Poltava, рр. 30–35 [in Ukraine].
Kasyanova. O. V. (2010). Specifics of directing ballet performances in ballroom choreography. Magazine of the National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky, no. 2 (7), рp. 108–115 [in Ukraine].
Kostetsky, S. V. (2017). Modern approaches to the definition of "stage ballroom dancing". Art notes, Issue 31, pp. 325–331 [in Ukraine].
Chris, A. S. (2019). Trends in the development of stage ballroom choreography in the context of world processes. Art notes, no. 35, рр. 189–195 [in Ukraine].
Oleinikova, G. A. (2005). Development of methodological competence of a ballroom dance teacher in the postgraduate period of professional activity. Рhd thesis. Moscow State Open Pedagogical University named after M.A. Sholokhov. Moscow, 2005 [in Russian].
Orlova, S. V. (2011). The image of a thing in modern dance. Рhd thesis. Vyatka State University. Perm, 2011 [in Russian].
Pavlyuk, T. S. (2008). Origins and separation of ballroom dance from the general European choreographic culture. Culture of the peoples of the Black Sea region: a scientific journal, no. 143, рр. 66–70 [in Ukraine].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Olesya Vakulenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.