МИСТЕЦТВО ІГРОВОЇ ЛЯЛЬКИ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ ЯК СИНТЕТИЧНИЙ ВИД СЦЕНІЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222123Ключові слова:
мистецтво ігрової ляльки, лялька, система ігрової ляльки, вистава, естрадний номер, цирковий номер, трюк, фокус.Анотація
Мета роботи. Дослідити сучасні тенденції розвитку мистецтва ігрової ляльки, що пов’язані із залученням виражальних засобів різних видів сценічних мистецтв у концептуальному вирішенні вистав, естрадних номерів та інших форм сценічних показів з лялькою, та окреслити спектр необхідної модернізації акторських технологій сучасного лялькаря для існування у нових сценічних ситуаціях. Окремого розгляду наразі вимагають сценічні видовища з ігровою лялькою, що стоять за визначенням на межі різних видів та жанрів сценічних мистецтв та синтезують їх. Методологія дослідження полягає у застосуванні історико-культурного методу, методів системного аналізу, аналогії, зіставлення й протиставлення задля аналізу новітніх технологій мистецтва ігрової ляльки, їх історичного формування в умовах поєднання зі спорідненими видами сценічних мистецтв. Наукова новизна статті полягає у розгляді нових форм втілення мистецтва ігрової ляльки, зокрема естрадних номерів, з позиції синтезування у них естрадних та циркових жанрів та спробі визначити необхідні професійні навички задля реалізації актором подібних сценічних продуктів. Висновки. Сучасний лялькар, задля реалізації сценічної практики в умовах нових вимог, повинен окрім вміння керувати різними системами ігрових ляльок та знання законів гри драматичного актора володіти основними виражальними засобами балету, пантоміми, технік черевомовлення, циркових та естрадних спеціалізацій. Необхідними також є систематизація та узагальнення досвіду акторських напрацювань в сучасному театрі ляльок, що сприятиме виявленню синтезу різних напрямків театру ляльок і, водночас, зберігає саму суть ляльки, що оживає.Посилання
Goethe, J. W. von. (1981). Wilhelm Meister`s Theatrical Calling. Leningrad: Nauka [in Russian].
Hoffmann, E. T. A. (1991). Selection of works. Vol. 1. A. Bortnikova, A. Karelskiy (Eds.). Moscow: Khudozhestvennaya Literatura [in Russian].
Кleist, H. von. (2003). About marionette theatre. Philosophers of German Romanticism. Ivano-Frankivsk: Lileya-NV [in Ukrainian].
Craig, E. G. (1974). About the Art of Theatre. Kyiv: Mystecztvo [in Ukrainian].
Craig, E. G. (1988). The Actor of the Future Theatre. Memoirs. Articles. Letters. Moscow: Iskusstvo. P. 187 - 212 [in Russian].
Craig, E. G. (1988). A note about masks. Memoirs. Articles. Letters. Moscow: Iskusstvo. P. 233-240 [in Russian].
Мaeterlinck, Maurice. (2007). Plays. Kyiv: Pulsary [in Ukrainian].
France, Anatole. (1960). Roswitha in the marionette theatre. Selection of works. Vol. 8. Moscow: Khudozhestvennaya Literatura [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Olga Buchma
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.