ХУДОЖНЬО-ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ РЕЖИСЕРА ЕСТРАДИ: ОСНОВНІ СКЛАДОВІ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ФАХІВЦЯ

Автор(и)

  • Lilyana Belimenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222125

Ключові слова:

естрада, режисер, режисерська діяльність, номер, артист.

Анотація

Мета дослідження. Систематизувати цілісність художньо-творчої діяльності режисера естради, охарактеризувати її зміст, структуру, функціональність, операційні процеси майстерності, навички, вміння та здібності фахівця, ідентифікувати складові технологічного процесу створення номеру, програми. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, функціонального, мистецтвознавчого, аксіоматичного, системного методів з метою висвітлення та обґрунтування основних складових художньо-творчої діяльності майстра-режисера естради; його професійних завдань, знань, навичок, вмінь та здібностей. Наукова новизна дослідження полягає у феноменологічному підході до аналізу художньо-творчої діяльності митця режисури на естраді з точки зору основних складових професійно-мистецької майстерності, рис його домінантного потенціалу у процесі постановки естрадної форми. Висновки. Мистецтву майстерності на естраді, як і для будь-якої сфери людської діяльності вельми необхідний високий професіоналізм. Тому сьогодні фахова якість митців-постановників естрадних дійств є архіважливим питанням художньо-творчого процесу у сценічній діяльності естрадного режисера. Аналіз динаміки соціально-психологічного сучасного життя людини, її комунікативної ментальності, естетична оцінка того або іншого факту події суспільного буття, що відбувається сьогодні, зараз є обов’язковим критерієм майстерності художньо-творчої діяльності режисера, адекватністю його психологічного сприйняття. Творчий задум естрадного номеру, вистави, програми залежить від авторської оригінальності режисерського рішення, нестандартного надзавдання його втілення, своєрідного трактування сценічної дійової особи артиста, навіть його метафоричної парадоксальності.

Посилання

Donchenko N.P. (2016). The role of the etude form in the professional training of a stage art specialist and in the work of a pop artist. Bulletin of the National Academy of Management of Culture and Arts: Science. magazine. Kyiv, Millennium. No 4, 154. [in Ukrainian].

Donchenko N.P. (2018). Modern humorous show programs on the stage of Ukraine: the concept of design and action characteristics. Visnyk of KNUKiM. Series "Art History": Coll. Science. etc. Num. 39, Ministry of Education and Science of Ukraine, Ministry of Culture of Ukraine, Kyiv. nat. University of Culture and Arts. Kyiv: Published. KNUKiM Center, 250. [in Ukrainian].

Zharkov A.D. (2004). Socio-cultural bases of pop art: history, theory, technology. Moscow: MGUKI, 216. [in Russian].

Kaverin F.N. (1988). Directing on stage. Variety: what? where? why. Moscow, 351. [in Russian].

Kasyanenko A.S. (2019). Variety art of Ukraine in the modern cultural space. Performing arts in the world cultural space of the XXI century: materials of the I All-Ukrainian scientific-practical conference of faculty, doctoral students, graduate students and masters. Kyiv: Ed. KNUKiM center, 194. [in Ukrainian].

Klitin S.S. (1987). Variety: Problems of theory, history, and methodology. Leningrad: Iskusstvo, 190. [in Russian].

Melnyk M.M. (2018). Improvisation as one of the most important aspects of the professional skill of a pop artist. Visnyk of KNUKiM. Series "Art History": Coll. Science. etc. Num. 39, Ministry of Education and Science of Ukraine, Ministry of Culture of Ukraine, Kyiv. nat. University of Culture and Arts. Kyiv: Published. KNUKiM Center, 250. [in Ukrainian].

Rubb A.A. (2001). The Phenomenon of Variety Directing: Research Experience. Moscow, Luch, 227. [in Russian].

Sovgira T.I. (2018) Telestrada in the context of stage-screen interaction: monograph / Kyiv. nat. University of Culture and Arts. Kyiv: Ed. KNUKiM center, 188. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво