ЦИТУВАННЯ ТВОРІВ ТА ВИКОРИСТАННЯ ХУДОЖНІХ ПРИЙОМІВ МИСТЕЦЬКОГО НАПРЯМКУ ПОП-АРТ У ДИЗАЙНІ ОДЯГУ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238673Анотація
Метою роботи є розгляд питань цитування мистецького напрямку поп-арт та використання художніх прийомів його представників у дизайні одягу кінця ХХ – початку ХХІ століть. Візуальний матеріал, що охоплює історію моди кінця ХХ – початку ХХІ ст., взятий з друкованих видань та мережі інтернет. Методологія. Використані методи літературного, соціокультурного, мистецтвознавчого, естетичного та структурно-композиційного аналізів. Наукова новизна роботи полягає у визначені основних етапів та специфіки, щодо цитування поп-арту в дизайні одягу кінця ХХ – початку ХХІ ст. Розглянуті марки та дизайнери, які зверталися до мотивів даного мистецького напряму з 1960 до 2010 рр. Висновки. Визначено, що іконографія поп-арту в дизайні одягу охоплює: портрети знаменитостей; репродукції відомих картин, афіш плакатів та постерів; обкладинки та сторінки газет та журналів, коміксів; зображення букв, слів, слоганів та фірмових знаків; різні види упаковок; побутову техніку; сантехніку; електроприлади; засоби транспорту; продукти харчування; табачні вироби та алкогольні напої. Виявлено, що прийоми, характерні для представників напрямку поп-арт, такі, як поєднання ілюзорного й реального, гіперболізація предметів чи їх окремих властивостей, тиражування зображень, міксування яскравих контрастних кольорів та різноконтекстних зображень, введення цитат та використання колажів з фотографій були повністю адаптовані в дизайн одягу ще у ХХ ст. З 80-х років ХХ ст. поширюється характерний для поп-арту пародійний підхід до творчості. У ХХІ ст. дизайнери зосередилася на «поєднанні непоєднуваного». Для готового одягу найбільшого поширення набули поп-артівські ідеї прикрашення речей простого крою різними слоганами та мотивами буденного й загальнодоступного, а також імітації матеріалів
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.