ВІДТВОРЕННЯ ЕСТЕТИКИ ТРУДОВОГО ПРОЦЕСУ ВИРОБНИЦТВА В МИСТЕЦТВІ НАРОДНО-СЦЕНІЧНОЇ ХОРЕОГРАФІЇ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238690Анотація
Мета – проаналізувати творчі роботи балетмейстерів України, котрі в своїй хореографії приділяли значну роль у постановочній роботі трудовій тематиці. Спираючись на певну історичну конкретність, вони влучно виразними засобами хореографії відобразили різні сторони відносини людей у процесі праці. У більшості з них відбилися художні образи людей, для яких праця – перша життєва потреба, джерело творчої радості і обов'язок перед суспільством. Тому і змістом їх творів була любов до праці, творче ставлення до неї, постійне прагнення удосконалювати свою роботу, збільшувати внесок в загальну справу. Сучасний світ, певною мірою змінив відносини людей на виробництві, а також їх ставлення до трудової діяльності. Тому перед митцями-хореографами виникають і нові завдання в творчій роботі над створенням танців трудової тематики, а, разом з тим, і у відтворенні життєвих проблем, які хвилюють людину праці сьогодення. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного і мистецтвознавчого методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу особливості і значення танців трудової тематики, які були поставлені знаними українські балетмейстерами в народно-сценічній хореографії. Наукова новизна роботи полягає в розширенні процесу творчої асоціативної уяви балетмейстера-режисера, який, використовуючи образи трудівників з народу в хореографії, повинен, перш за все, добре вивчити і проаналізувати, як змінилися люди, їх мораль, побут, техніка в нових умовах життя суспільства. Нове життя народжує нові танці, нові сюжети, нові хореографічні композиції. Висновки. Здійснюючи постановку народно-сценічного танцю трудової тематики, в якому головним героєм є народний образ, балетмейстер, об’єднуючи у музично-пластичному синтезі різні мистецтва і, володіючи всіма виразними засобами танцю, повинен добре розуміти, що образ окремо взятої людини-трудівника – це не просто списані риси реальної людини, це узагальнений, типізований образ певної групи людей. В окремих випадках ці узагальнення за масштабом можуть бути обличчям людей цілого великого підприємства. Завдяки творчій роботі митця створені балетмейстером художні образи трудівників відображають не лише виробничий процес, їх взаємостосунки на виробництві, але й формують свідомість суспільства.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.