ДІЯЛЬНІСТЬ СПІВАЧКИ ЗОЇ ГАЙДАЙ У СКЛАДІ ЖУРІ ВОКАЛЬНИХ КОНКУРСІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238715Анотація
Мета роботи. Дослідити один із важливих напрямів професійної діяльності української співачки З. Гайдай – роботу в складі журі вокальних конкурсів у другій половині 1950-х – на початку 1960-х рр. У полі цієї наукової проблеми показати значущість цих творчих проєктів у європейському і світовому вимірі, специфіку та умови їх проведення, особливості залучення відомих виконавців до роботи в журі, своєрідність творчих підходів З. Гайдай у сприянні професійному становленню радянських оперних співаків. Методологія дослідження полягає в застосуванні джерелознавчого методу для аналізу архівних документів, які містять достовірну інформацію щодо залучення і роботи З. Гайдай у складі журі вокальних конкурсів та інших наукових матеріалів з теми дослідження, конкретно-історичного – для дослідження соціально-політичних умов, що вплинули на можливості та мотивацію проведення вокальних конкурсів і залучення до участі в них радянських вокалістів, біо-бібліографічного – для визначення місця цього напряму діяльності співачки в її творчій біографії, загальнонаукових методів (аналіз, синтез, узагальнення) – з метою ґрунтовного вивчення проблеми та формування аргументованого висновку. Наукова новизна статті полягає в розширенні відомостей про специфіку залучення та професійної діяльності З. Гайдай у складі журі вокальних конкурсів, проведення яких активізувалося в період хрущовської «відлиги» другої половини 1950-х – початку 1960-х рр. Разом з нагодою працювати в журі співачка отримала ширші можливості для застосування багаторічного виконавського досвіду в процесі конкурсного прослуховування радянських співаків, оцінювання і визначення найкращих із них. Висновки. Здійснений аналіз творчої діяльності З. Гайдай у складі журі вокальних конкурсів дав змогу виявити рівень цих конкурсів у світовому музичному просторі та обставини їх проведення в умовах «холодної війни» і хрущовської «відлиги» другої половини 1950-х – початку 1960-х рр., їх роль у формуванні творчої кар’єри учасників, ступінь залучення співачки до цієї мистецької праці та її внесок у професійне становлення радянських оперних співаків.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.