Інтер’єр коворкінг-центру як унікальний художній простір ХХІ століття

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.40.2021.250325

Анотація

Мета статті – виявити тенденції та закономірності організації художнього простору сучасного інтер’єру коворкінг-центру, а також створення науково-обґрунтованої методики, що аргументує доцільні шляхи рішення дизайнерських завдань у галузі естетизації робочого простору ХХІ ст. Методологія дослідження. Застосовано теоретичний, структурний, філософсько-естетичний метод; метод художньо-стилістичного аналізу для виявлення особливостей дизайну інтер’єру київських коворкінг-центрів; структурно-семіотичний метод, завдяки якому визначено художньо-образний зміст в дизайні інтер’єру сучасного коворкінг-простору. Наукова новизна. Розглянуто основні теоретичні концепції, які стали підґрунтям для визначення інтер’єру коворкінг-центру як унікального виду художнього простору; здійснено аналіз основних просторових концепцій, розроблених відомими філософами, які осмислюють його як художній простір; виявлено і проаналізовано особливості художніх рішень у процесі проєктування робочих інтер’єрів вітчизняних коворкінг-центрів; визначено фактори впливу на художньо-образне рішення інтер’єру коворкінг-простору. Висновки. На основі аналізу існуючих просторових концепцій визначено, що простір сучасного коворкінг-центру можна вважати одним із видів художнього простору та виявляти у ньому певні сенсові категорії (за Габричевським, Шпенглером, Хайдеггером та ін.). Характерні прийоми та засоби художньої виразності сучасних інтер’єрів коворкінг-центрів, які пов’язані з осмисленням простору як художнього концепту, відображають ідею його поліфонічності та визначають художньо-естетичні засади вітчизняного інтер’єру коворкінг-центру перших десятиліть ХХІ ст. Дослідження виявило, що в інтер’єрах сучасних київських коворкінг-просторів («Часопис», «Платформа» (бізнес-центр «Леонардо» та арт-завод), «New Work Labs»,  «Kooperativ», «Hub 4.0», «Creative Quarter», «LIFT99 Kyiv Hub», «Anthill Space», «Lofti Space», «Creative States», «Толока», «Сад - Смартворкінг») реалізовано євразійський та європейський типи організації художнього простору.

Ключові слова: коворкінг-центр, дизайн інтер’єру, художній простір, предметно-просторове середовище.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30