Варіативність художньо-естетичних особливостей соціального танцю Бразильський Зук та його підстилів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.40.2021.250360

Анотація

Мета статті – виявити жанрову, стилістичну та ритмічну специфіку соціального танцю Бразильський Зук, а також теоретизувати художньо-естетичні особливості нових танцювальних підстилів, розроблених на його основі. Методологія дослідження. Застосовано типологічний метод, завдяки якому визначено основні характеристики соціального танцю Бразильський Зук;  образно-стилістичний та формально-стильовий метод, які посприяли виявленню системи типових форм та лексичних особливостей, властивих означеному танцю та розроблених на його основі підстилям; метод компаративного аналізу, завдяки якому виявлено спільні та відмінні риси традиційного соціального танцю Бразильський Зук та новаторських підстилів, створених на його основі; метод теоретичного узагальнення, що посприяв підведенню підсумків дослідження. Наукова новизна. Досліджено процес зародження та розвитку одного з найпопулярніших соціальних танців ХХІ ст. Бразильського Зука; виявлено і проаналізовано композиційні особливості Бразильського Зука; вперше у вітчизняному мистецтвознавстві розглянуто жанрово-стилістичні та ритмічні особливості основних підстилів (Rio-zouk style, Porto-Seguro style, М-zouk, Neo-zouk) та підстилів (Modern zouk, Soulzouk R&B zouk) Бразильського Зука і виявлено специфіку їх художньо-естетичної варіативності. Висновки. Дослідження виявило, що Бразильський Зук – це самостійний стиль сучасного танцювального мистецтва, для якого характерний ряд ознак: атмосфера виконання (майданчики для соціальних танців, танцювальні конференції, семінари та ін.); створення композиції Бразильського Зука зазвичай є колективним процесом – авторство стилю та підстилів належить талановитим танцюристам, які наділені даром імпровізації та специфічним темпераментом; особливий індивідуальний тип танцювального руху: базова послідовність кроків пов’язана з метроритмічними особливостями музичного супроводу; специфічна комбінація пластичності, гнучкості, обертань створює індивідуальні підстилі танцю: акробатичний Acro Zouk, плавний Флоу Зук, контрасний Зук Революшн, імпровізаційний М-зук, запальний Ламбазук, філософсько-гіпнотичний Нео-зук та ін. Перспективи новаторських пошуків в галузі жанрово-стильової взаємодії Бразильського Зука та сучасних танцювальних напрямів полягають в унікальній першооснові танцю, що позиціонується як початковий імпульс для подальших лексичних та ритмо-інтонаційних хореографічних експериментів і залежать від особливостей осмислення розробниками жанрового першоджерела та методів їх роботи з танцювальним і музичним матеріалом. 

Ключові слова: Бразильський Зук, соціальний танець, художньо-естетичні особливості, М-зук, Нео-зук, Ламбазук.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Номер

Розділ

Хореографія