Роль національної театрально-критичної думки в процесі конституювання українського музично-драматичного театру кінця ХІХ – початку ХХ століття

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.41.2022.263204

Анотація

Мета роботи. У статті розкрито роль театрально-критичної думки в процесі конституювання українського музично-драматичного театру в полікультурному часопросторі Російської та Австро-Угорської імперій наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-культурного, аналітичного, системного та мистецтвознавчого методів, які надають можливість проаналізувати ідейно-естетичний зміст театрально-критичної діяльності, дослідити жанрову специфіку її становлення в контексті націотворення. Наукова новизна роботи полягає в розкритті соціально-комунікативної, художньо-естетичної, просвітницької ролі національної театрально-критичної думки в процесі конституювання національних та художньо-естетичних ознак українського музично-драматичного театру в соціосфері тогочасного суспільства. Висновки. Отже, театрально-критична діяльність видатних театральних митців, провідних театральних критиків була спрямована на творення єдиного національного театрального простору, популяризацію культурно-історичної спадщини українства. Національна театрально-критична думка, виконуючи соціально-комунікативну, художньо-естетичну й просвітницьку роль, формувала світоглядно-духовні пріоритети української громади, пропагувала етнокультурну автентичність, культурно-історичні традиції та справила надзвичайний вплив на процес конституювання національних і художньо-естетичних ознак українського музично-драматичного театру в соціосфері того часу.

Ключові слова: український музично-драматичний театр, націотворення, соціосфера, традиції, театрально-критична думка, репертуар.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-26

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво