СТАНОВЛЕННЯ РЕГІОНАЛЬНИХ РИНКІВ РЕКРЕАЦІЙНО-ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ
Ключові слова:
регіональні ринки, рекреаційно-туристичні послуги, інфраструктура рекреаційно-туристичних послугАнотація
Сформульовані вихідні положення при визначені економічної сутності туристичного регіону та регіональних ринків рекреаційно-туристичних послуг. Так, під ринками рекреаційно-туристичних послуг розуміється система організації споживання туристичного продукту, яка ґрунтується на комплексності, ритмічності та мобільності споживання за нерозривності процесу обслуговування. Визначено ринкоутворюючі фактори: такі, що впливають на місткість і структуру рекреаційно-туристичних послуг, схему рекреаційно-туристичних потоків, економічні відносини суб’єктів ринку та рівень розвитку сфери послуг. Розроблені стратегічні орієнтири рекреаційно-туристичної діяльності в межах транскордонних ринків за участю України та сусідніх країн. Серед дієвих практичних заходів щодо активізації транскордонних ринків рекреаційно-туристичних послуг: розробка стратегії розвитку єврорегіонів, проведення Міжнародних туристичних форумів, заходи щодо активізації туристичного обміну між регіонами, обмін інформацією для розміщення на туристичних сайтах і в туристично-інформаційних центрах, проведення уристичних ярмарок; організація і проведення семінарів з обміну досвідом у сфері розвитку зеленого туризму, розвиток мережі спільних туристичних маршрутів, забезпечення їх інфраструктурою, створення атласів історичних пам’яток сусідніх регіонів з метою активізації роботи туристичних маршрутів, проведення спільних історико-археологічних досліджень. Подані напрями оцінки розвитку регіональних ринків рекреаційно-туристичного послуг: морфологічний аналіз та оцінювання рекреаційно-туристичного потенціалу туристичного регіону, визначення рівня розвитку інфраструктури рекреаційно-туристичної діяльності, розробка логікоструктурної моделі території та системи вихідних показників, комплексний аналіз населення, аналіз інформаційних процесів. Запропоновано структурування інфраструктури рекреаційно-туристичних послугна: транспортну, готельну, санаторно-курортну, культурно-обслуговуючу та спеціалізованих підприємств.
Посилання
Борущак М. Стратегия развития туристического региона: теория, методология, практика / М. Борущак. – Минск: БГЭУ, 2002. – 166 с.
Забалдіна Ю. Б. Економічна діагностика та прогнозування розвитку регіонального ринку туристичних послуг: автореф. дис… на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.10.01 «Розміщення продуктивних сил і регіональна економіка» / Ю. Б. Забалдіна; Науково-дослідний економічний ін-т Міністерства економіки України. – Київ, 2006. – 22 с.
Заячковська Г. А. Закономірності функціонування ринку міжнародних туристичних послуг / Г. А. Заячковська // Інноваційна економіка . – 2012. – № 6 (32). – С. 18 –187.
Зима О. Г. Особливості вибору цільових туристичних ринків України / О. Г. Зима, О. В. Штереверя, В. О. Підгайна // Проблеми економіки. – 2010. - № 3. – С. 12–14.
Конопліцький В. А. Економічний словник. Тлумачно-термінологічний / В. А. Конопліцький, Г. І. Філіна. – К. : НТ, 2007. – 580 с.
Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) / О. О. Любіцева. – [3-е вид., перероб. та доп.]. – К.: Альтерпрес, 2005. – 436 с.
Мікула Н. А. Концептуальні підходи до дослідження кон’юнктури транскордонного ринку / Н. А. Мікула, О. І. Пастернак, І. Р. Тимечко, М. О. Гусєва // Регіональна економіка. – 2010. - № 2(56). – С. 17–22.
Осовська Г. В. Економічний словник / Г. В. Осовська, О. О. Юшкевич, Й. С. Завадський. – К.: Кондор, 2009. – 358 с.
Словник рекреаційних термінів / [укл. С. С. Бєляєва]. – К. : Академія, 2011. – 184 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).