INFORMATION NEEDS TOURISM ENTERPRISES UNDER CONDITIONS OF MARKET SELF-ORGANIZATION

Authors

  • Олена Іванівна Зайцева Херсонський національний технічний університет, Ukraine
  • Катерина Володимирівна Самойленко Херсонський національний технічний університет, Ukraine

Keywords:

information, information technology, tourism product, quality

Abstract

The author of the paper substantiates the necessity of using information technologies in management of tourism enterprises. The influence of information technology on the quality of the tourism product is investigated. SWOT-analysis of opportunities and threats in the development of the global tourist information system are conducted. A model of the use of information technologies for quality assurance of tourism services is proposed.

Author Biographies

Олена Іванівна Зайцева, Херсонський національний технічний університет

кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та маркетингу

Катерина Володимирівна Самойленко, Херсонський національний технічний університет

аспірант кафедри менеджменту та маркетингу

References

Виноградова О. В. Вплив інформаційно-технологічного фактору на конкурентоспроможність українських послуг на світовому ринку. Ч.1. / О. В. Виноградова. – К: ІМВ КНУ, 2003. – С.167–169.

Мельниченко С. В. Інформаційні технології в туризмі: теорія, методологія, практика: [монографія] / С. В. Мельниченко. – К. : КНТEУ, 2008. – 493 с.

Миронов Ю. Б. Інтернет-технології в туризмі/ Ю. Б. Миронов // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. – 2004. - Т. 2, Вип. 194. – С. 457-464.

Ткаченко Т. І. Управління якістю готельних послуг: монографія/ Т. І. Ткаченко, С. В. Мельниченко, М. В. Новак. – К. : КНТEУ, 2006. – 234 с.

Губанова О. В. Управление, прогнозирование, информационные технологии в сервисной деятельности. Ч. 4 / О. В. Губанова, Т. Ю. Новгородцев, С. В. Чупров. – Иркутск: ИГЭА, 2001. – 286 с.

Issue

Section

National economy management and economics