METHODOLOGY OF FORMATION AND DEVELOPMENT OF STRATEGIC PARTNERSHIP IN THE TOURISM SECTOR
Keywords:
integration, the integration process, integration interaction, partnership, strategic partnership, tourismAbstract
The author has formed methodological frameworks of the formation and the development of strategic partnership on the basis of the process and portfolio approach through the structuration and the systematization of stages and processes of the partnership due to the identification of factors, criteria, indices, and results. The process of formation and development of the partnership is considered in the context of five stages: strategic diagnostics of conditions and factors of doing business (preparation one); substantiation of the partnership possibility; choice of partners (project one); partnership implementation (organizational and managerial one); estimation and control of effectiveness (diagnostic and analytical one); partnershiprelationship development (complementary one).References
Williamson O.E. Comparative economic organization: The analysis of discrete structural alternatives / O.E. Williamson // Administrative Science Quarterly. – 1991. – №36. – р. 269-296.
Madhok A. Reassessing the fundamentals and beyond: Ronald Coase, the transaction cost and resource-based theories of the firm and the institutional structure of production / A.Madhok // Strategic Management Journal. – 2002. – №23. – p. 535-550.
Гаррет Б. Стратегические альянсы/ Б. Гаррет, П. Дюссож; [пер. с англ.] – М. : ИНФРА-М, 2002. – 332 с.
Chesbrough H.W. When is virtual virtuous? Organizing for innovation / H.W. Chesbrough, D.J. Teece // Harvard Business Manager. – 1996.– №74. – p. 65-73.
Катькало B.C. Ресурсная концепция стратегического управления: генезис основных идей и понятий/ B.C. Катькало// Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. 8. Менеджмент. - 2002. - Вып. 4 (№32). - С. 20-42.
Катенев В.И. Перспективы развития сетевой экономики в условиях формирующегося общества знаний/ В.И. Катенев// Проблемы современной экономики. - 2007. - №2 (22). - С. 90-95.
Wernerfelt B.A. Resource-based view of the firm / B.A. Wernerfelt // Strategic Management Journal. – 1984. – №5(2). – p. 171-180.
Foss N.J. Knowledge-based approaches to the theory of the firm: Some critical comments / N. J. Foss // Organization Science. – 1996. – №7(5). – p. 470-476.
Oster Sh. Modern competitive analysis / Sh. Oster. – New York : Oxford University Press, 1999. – 434 p.
Simon H. Satisficing / H. Simon, J. Eatwell, M. Millgate, P. Newman // The New Palgrave Dictionary of Economics . – 1987. – №4. – p. 243-245.
Nelson R.S. An evolutionary theory of economic change / R.S. Nelson, G. Winter. – Cambridge, MA: Harvard University Press, 1982. – 536 p.
Downloads
Issue
Section
License
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).