Імпортозаміщення та диверсифікація експорту підприємства на шляху до інноваційного розвитку

Auteurs-es

  • Tetyana Vashchenko Сумський державний університет вул. Римського-Корсакова, 2, м. Суми, Україна, 40007, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0987-4452

DOI :

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2018.143473

Mots-clés :

імпортозаміщення, диверсифікація експорту, інновації, антикризовий менеджмент, стратегічний розвиток, потенціал підприємства

Résumé

Низький рівень менеджменту щодо процесів стратегічного управління вітчизняних підприємств потребують прийняття інноваційних стратегічних кроків швидкого та ефективного їх розвитку. З одного боку формування стратегії імпортозаміщення, а саме переорієнтація виробництва на власні сили, забезпечення процесу модернізації виробничих потужностей та створення конкурентоспроможного продукту для задоволення потреб споживачів та з іншого – диверсифікація експорту, що є заходами антикризового менеджменту та новітнім напрямом стабільного економічного розвитку вітчизняних підприємств

Biographie de l'auteur-e

Tetyana Vashchenko, Сумський державний університет вул. Римського-Корсакова, 2, м. Суми, Україна, 40007

Кандидат економічних наук, асистент

Кафедра маркетингу та управління інноваційною діяльністю

Références

Peresadko, G. O. (2008). Upravlinnia stratehiiamy dyversyfikatsii promyslovykh pidpryiemstv [Management of diversification strategies of industrial enterprises]. Sumy: SumDU, 254.

Porter, M. (2005). Konkurentnoe preimushhestvo: kak dostich' vysokogo rezul'tata i obespechit' ego ustoychivost' [Competitive advantage: how to achieve a high result and ensure its stability]. Moscow: Alpina Biznes Buks, 715.

Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moscow: Ekonomika, 520.

Lamben, Zh.-Zh. (2007). Menedzhment, orientirovannyiy na ryinok. Strategicheskiy i operatsionnyiy marketing [Management focused on the market. Strategic and operational marketing]. Saint Petersburg: Piter, 800.

Lindert, P. H.; Ivanova, O. V. (Ed.) (1992). Ekonomika mirohozyaystvennyih svyazey [Economy of world economic relations]. Moscow: Progress, 514.

Chenery, H., Straut, A. (1966). Foreign Assistance and Economic Development. American Economic Review, 56, 679–733.

Illyashenko, S. M. (Ed.) (2014). Marketynhovi aspekty upravlinnia innovatsiinym rozvytkom [Marketing aspects of management of innovative development]. Sumy: TOV «Drukarskyi dim «Papirus», 480.

Mazaraki, A. A., Bosovska, M. V. (2013). Teoretychni ta metodolohichni zasady formuvannia intehratsiinoi stratehii pidpryiemstv [Theoretical and methodological bases of formation of the enterprises integration strategy]. Biznes inform, 7, 299–308.

Mykhailova, L. I., Slabospytska, O. Yu. (2011). Otsinka dynamiky vektor-struktury eksportu produktsii mashynobuduvannia vitchyznianymy pidpryiemstvamy [Estimation of dynamics of vector-structure of export of machine building products by domestic enterprises]. Marketyng i menedzhment innovacii, 2, 164–172.

Fathutdinov, R. A. (2002). Konkurentosposobnost organizatsii v usloviyah krizisa: ekonomika, marketing, menedzhment [Competitiveness of an organization in a crisis: economy, marketing, management]. Moscow: Izdatelsko-knigotorgovyiy tsentr «Marketing», 892.

Shypulina, Yu. S. (2013). Orhanizatsiino-ekonomichni peredumovy formuvannia innovatsiino-spryiatlyvoho seredovyshcha na pidpryiemstvi [Organizational and economic prerequisites for the formation of an innovative and supportive environment at the enterprise]. Marketyng i menedzhment innovacii, 3, 100–113. Available at: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2013_3_100_113.pdf

Vashhenko, T. V. (2015). Orhanizatsiino-ekonomichni zasady formuvannia stratehii importozamishchennia promyslovoho pidpryiemstva [Organizational and economic bases for import substitution strategy formation at the industrial enterprise]. Sumy: SumDU, 20.

Zolotova, E. V. (2017). Osobennosti razvitiya sektora elektroenergetiki v Bolivarianskoy Respublike Venesuela [Features of the development of the electricity sector in the Bolivarian Republic of Venezuela]. Internet-zhurnal «Naukovedenie», 9 (2). Available at: http://naukovedenie.ru/PDF/60EVN217.pdf

Publié-e

2018-10-03

Numéro

Rubrique

Economics