Формалізація опису складових процесної моделі навчання

Auteurs-es

  • Vyacheslav Bratkevich Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця пр. Науки, 9-а, м. Харків, Україна, 61166, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7217-7767

DOI :

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.160052

Mots-clés :

процесна модель навчання, критерій, ресурсна складова, рангова модель, холархічна модель, орієнтований граф

Résumé

В дослідженні проведено загальний аналіз складових процесної моделі навчання. Запропоновано орієнтований граф, вершинами якого є критерії якості ресурсної складової процесної моделі. Спроектовано рангова модель, яка дозволяє характеризувати критерії якості ресурсної складової. Розглянута процедура перетворення рангової моделі в відповідну їй холархічну модель. Особливу увагу приділено організації гранично спрощеному діалогу з експертом, що дозволяє суттєво розширити перелік викладачів-розробників процесних моделей навчання. Наукова новизна даного дослідження визначається розробленим на базі методу аналізу систем холархічної моделі кількісного упорядкування критеріїв якості ресурсної складової процесної моделі. Це дозволяє в умовах ресурсних обмежень (тимчасових або фінансових) зосередити основу увагу розробника процесної моделі навчання на найбільш важливіші критерії її якості

Biographie de l'auteur-e

Vyacheslav Bratkevich, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця пр. Науки, 9-а, м. Харків, Україна, 61166

Кандидат технічних наук, професор

Кафедра комп’ютерних систем і технологій

Références

Yakovlev, E. V., Yakovleva, N. O. (2016). Model' kak rezul'tat modelirovaniya pedagogicheskogo protsessa. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 9, 136–140.

Hiltz, S. R., Turoff, M. (2005). Education goes digital: The evolution of online learning and the revolution in higher educacion. Communications of the ACM, 48 (10), 59–64. doi: http://doi.org/10.1145/1089107.1089139

Goryachova, M. V. (2008). Modelirovanie pedagogicheskikh protsessov. Uspekhi sovremennogo estestvoznaniya, 1, 74–75.

Ishizaka, A., Nemery, P. (2013). Multi-Criteria Decision Analysis: Methods and Software. John Wiley & Sons, Ltd. Published. doi: http://doi.org/10.1002/9781118644898

Dias, L. C., Mousseau, V. (Eds.) (2014). Journal of Multi-Criteria Decision Analysis. Special Issue: “Applying MCDA: challenges and case studies”, 21 (1-2), 1–93.

Stulov, A. Otsenka effektivnosti elektronnogo distantsionnogo obucheniya. Spravochnik po upravleniyu personalom. Available at: http://eng.websoft.ru/db/wb/26D3C1E6AD7BC171442579820031F250/doc.html

Latypova, V. A. (2016). Otsenka effektivnosti protsessa obucheniya pri nalichii slozhnykh otkrytykh zadach s pomoshh'yu ekspertnykh metodov. Ufimskiy gosudarstvennyy aviatsionnyy tekhnicheskiy universitet. Inzhenernyy vestnik Dona, 1. Available at: https://cyberleninka.ru/article/v/otsenka-effektivnosti-protsessa-obucheniya-pri-nalichii-slozhnyh-otkrytyh-zadach-s-pomoschyu-ekspertnyh-metodov

Bilyk, O. O. (2009). Monitorynh yakosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Cherkasy: ChDEU.

Bratkevych, V. V. (2016). Otsenka kachestva system podderzhky E-learning. Systemy obrobky informatsii. Problemy i perspektyvy rozvytku IT-industrii, 4 (141), 219–222.

Saaty, T. L. (1993). Pryniatye reshenyi. Metod analyza yerarkhyi. Moscow: Radyo y sviaz, 278.

Senkivskyi, V. M., Kozak, R. O. (2008). Avtomatyzovane proektuvannia knyzhkovykh vydan. Lviv: Ukrainska akademiia drukarstva, 200.

Thomas, L. S. Super Decisions CDF. Available at: https://www.superdecisions.com/models/

Saati, T. L. (2008). Prinyatie resheniy pri zavisimostyakh i obratnykh svyazyakh. Moscow: LKI, 360.

Publié-e

2019-04-08

Numéro

Rubrique

Technical Sciences