Формалізація опису складових процесної моделі навчання
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.160052Mots-clés :
процесна модель навчання, критерій, ресурсна складова, рангова модель, холархічна модель, орієнтований графRésumé
В дослідженні проведено загальний аналіз складових процесної моделі навчання. Запропоновано орієнтований граф, вершинами якого є критерії якості ресурсної складової процесної моделі. Спроектовано рангова модель, яка дозволяє характеризувати критерії якості ресурсної складової. Розглянута процедура перетворення рангової моделі в відповідну їй холархічну модель. Особливу увагу приділено організації гранично спрощеному діалогу з експертом, що дозволяє суттєво розширити перелік викладачів-розробників процесних моделей навчання. Наукова новизна даного дослідження визначається розробленим на базі методу аналізу систем холархічної моделі кількісного упорядкування критеріїв якості ресурсної складової процесної моделі. Це дозволяє в умовах ресурсних обмежень (тимчасових або фінансових) зосередити основу увагу розробника процесної моделі навчання на найбільш важливіші критерії її якості
Références
Yakovlev, E. V., Yakovleva, N. O. (2016). Model' kak rezul'tat modelirovaniya pedagogicheskogo protsessa. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 9, 136–140.
Hiltz, S. R., Turoff, M. (2005). Education goes digital: The evolution of online learning and the revolution in higher educacion. Communications of the ACM, 48 (10), 59–64. doi: http://doi.org/10.1145/1089107.1089139
Goryachova, M. V. (2008). Modelirovanie pedagogicheskikh protsessov. Uspekhi sovremennogo estestvoznaniya, 1, 74–75.
Ishizaka, A., Nemery, P. (2013). Multi-Criteria Decision Analysis: Methods and Software. John Wiley & Sons, Ltd. Published. doi: http://doi.org/10.1002/9781118644898
Dias, L. C., Mousseau, V. (Eds.) (2014). Journal of Multi-Criteria Decision Analysis. Special Issue: “Applying MCDA: challenges and case studies”, 21 (1-2), 1–93.
Stulov, A. Otsenka effektivnosti elektronnogo distantsionnogo obucheniya. Spravochnik po upravleniyu personalom. Available at: http://eng.websoft.ru/db/wb/26D3C1E6AD7BC171442579820031F250/doc.html
Latypova, V. A. (2016). Otsenka effektivnosti protsessa obucheniya pri nalichii slozhnykh otkrytykh zadach s pomoshh'yu ekspertnykh metodov. Ufimskiy gosudarstvennyy aviatsionnyy tekhnicheskiy universitet. Inzhenernyy vestnik Dona, 1. Available at: https://cyberleninka.ru/article/v/otsenka-effektivnosti-protsessa-obucheniya-pri-nalichii-slozhnyh-otkrytyh-zadach-s-pomoschyu-ekspertnyh-metodov
Bilyk, O. O. (2009). Monitorynh yakosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Cherkasy: ChDEU.
Bratkevych, V. V. (2016). Otsenka kachestva system podderzhky E-learning. Systemy obrobky informatsii. Problemy i perspektyvy rozvytku IT-industrii, 4 (141), 219–222.
Saaty, T. L. (1993). Pryniatye reshenyi. Metod analyza yerarkhyi. Moscow: Radyo y sviaz, 278.
Senkivskyi, V. M., Kozak, R. O. (2008). Avtomatyzovane proektuvannia knyzhkovykh vydan. Lviv: Ukrainska akademiia drukarstva, 200.
Thomas, L. S. Super Decisions CDF. Available at: https://www.superdecisions.com/models/
Saati, T. L. (2008). Prinyatie resheniy pri zavisimostyakh i obratnykh svyazyakh. Moscow: LKI, 360.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Vyacheslav Bratkevich 2019
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.