Мистецькі галереї та центри в умовах сучасного арт-ринку
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2014.27465Mots-clés :
арт-ринок, мистецька галерея, культурне споживання, арт-центр, сучасне мистецтво, рекламаRésumé
Стаття присвячена актуальній проблемі – визначенню мистецьких галерей та арт-центрів як специфічного соціального простору. За результатами емпіричного дослідження розглянуто характер реклами мистецьких галерей та особливості культурних практик мешканців Києва; виділено низку особливостей сучасного українського арт-ринку та ряд соціальних проблем, які гальмують його розвиток, потребують покращення та подальшого дослідження.
Références
Bart, R. (2003). Reklamnoe soobshhenie. Sistema mody. Stat'i po semiotike kul'tury. [Advertising message. System mode. Articles on the semiotics of culture]. Moscow, Publisher behalf Sabashnikovyh, 410–415.
Ben'jamin, V. (1996). Proizvedenie iskusstva v jepohu ego tehnicheskoj vosproizvodimosti [Art Works in the Age of Their Techanical Reproduction]. Moscow, Medium, 240.
Bodrijjar, Zh. (2003). K kritike politicheskoj jekonomii znaka [Critique of Political sign]. Moscow, Biblion - Russian book, 145.
Burd'e, P. (1993). Rynok simvolicheskoj produkcii [Market symbolic production]. // Questions of Sociology, 1/2, 51–52.
Glagolev, A. I., Piskotina R. M. (1987). O marketinge v kul'ture [On marketing in the culture]. Socio - economic problems of artistic culture. Moscow, 89–97.
Glotov, M. B. (1974). Hudozhestvennaja kul'tura kak sistema social'nyh institutov [Artistic culture as a system of social institutions]. Abstract of PhD dissertation JL, 123–126.
Grojs, B. O (1988). О muzee sovremennogo iskusstva [About the Museum of Modern Art]. Moscow Art Magazine, 23, 15–21.
Gruen, N. (2001). Konceptualiziruja hudozhestvennyj rynok [Conceptualizing the art market]. New World of Art, 4, 29–31.
Gurevich, J. I. (2001). Ob'javlenie o smerti. Chitaja novuju art-kritiku [The announcement of the death. Reading the new art criticism]. Star, 3, 207–212.
Manhejm, K. (2000). Izbrannoe: Sociologija kul'tury. [Favorites: Sociology of culture]. St. Petersburg, University Book, 501.
Mozgovaja, Zh. (2001). Galerei v uslovijah sovremennogo hudozhestvennogo rynka [Galleries in today's art market]. Thesis. SPbGUP, 63.
Mol', A. (1973). Sociodinamika kul'tury [Sociodynamics culture]. Moscow, 263–268.
Savel'eva, O. O. (2006). Sociologija reklamnogo vozdejstvija [Sociology of advertising exposure]. Moscow , «RIP-holding», 284.
Suvorov, N. N. (2006). Galereĭnoe delo: Iskusstvo v prostranstve galerei [The gallery business: Art in the gallery space]. St. Petersburg, Publisher St. St. Petersburg University, 201.
Alexander, V. D. (2003). Sociology of the Arts. Exploring Fine and Popular Forms. Oxford, Blackwell Publishing, 124–126.
Heinich, N. (2001). Ce que la sociologie fait a l'art contemporain (entretien avec Frederique Matonti et Anne Simonin). Societes et representations, 11 (1), 311–323. doi: 10.3917/sr.011.0311
Heinich, N. (2001). La sociologie de l'art. Paris, Éd. La Découverte, coll. Repères, 123.
Schirato, T., Yell, S. (2000). Communication and culture. London: Sage Publications, 204.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Олександра Артемівна Захарова 2014
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.