Удосконалення фахової підготовки майбутнього вчителя початкових класів засобом самостійної роботи
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.39174Mots-clés :
самостійна робота, лінгводидактика, методика навчання української мови, професійна мобільність, креативністьRésumé
У статті проаналізовано проблему самостійної професійно-методичної підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах реформування вищої освіти в Україні. Акцентовано увагу на ролі самостійної роботи як важливого засобу фахового зростання студентів. Представлено модель теми для самоопрацювання з курсу «Методика навчання української мови»
Références
Polozhennia pro orhanizatsiiu navchalnoho protsesu v kredytno-modulnii systemi pidhotovky fahivthiv [Conditions of organization of educational process in credit-module system of training specialists] (2004). Kiev: Osvita, № 8.
Pidkasistyi, P. I. (2005). Orhanizatsiia uchebno-poznavatelnoi deiatelnosti studentov [Organization of educational-cognitive activity of students]. Moscow: Pedahohycheskoie obshchestvo Rossii, 144.
Arkhanhelskyi, S. I. (1980). Uchebnyi protses v vysshei shkole yeho zakonomernyie osnovy i metody [Educational process at higher education and its regular fundamentals and methods]. Moscow: Vyssh. shkola, 368.
Bondar, V. V. (1996). Dydaktyka: efectyvni tekhnolohii navchannia studentiv [Didactic: effective technologies in education of students]. Kiev: Osvita, 156.
Moroz, V. D. (2003). Samostiina robota studentiv [Independent work of students]. Kharkiv: HMK, 63.
Vashulenko, M. S. (2010). Metodyka navchannia ukrayinsloyi movy v pochatkovii shkoli [Methods of teaching Ukrainian language at primary school]. Kiev: Litera LTD - K, 364.
Nahrybelna, I. A., Suheiko, L. H., Melnychuk, Yu. Yu.; Nahrybelna, I. A. (Ed.) (2014). Samostiina robota studentiv pid chas vyvchennia metodyk ukrayinskoyi ta rosiiskoyi mov [Independent work of students during studying methods of Ukrainian and Russian languages]. Kherson: “VKF STAR LTD”, 292.
Getsov, V. (1984). Rabota c knihoi: ratsionalnyie priiemy [Work with a book: rational approaches]. Moscow: Vyssh. shkola, 118.
Kucheruk, O. A. (2011). Systema metodiv navchannia ukrayinskoyi movy v osnovnii shkoli: teoriia i praktyka [The system of methods of teaching Ukrainian language at secondary school: theory and practice]. Zhytomyr: ZhSU named after I. Franko, 420.
Nahrybelna, I. A., Suheiko, L. H., Melnychuk, Yu. Yu.; Nahrybelna, I. A. (Ed.) (2012). Orhanizatsiia i zmist samostiinoyi roboty studentiv z filolohichnykh dystsyplin [Organization and content of students' independent work in pholological disciplines]. Kherson: HMD, 184.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Інна Анатоліївна Нагрибельна 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.