Особливості організації самостійної роботи у системі професійної підготовки
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.42751Mots-clés :
професійна освіта, професійна підготовка, самостійна робота, організація самостійної роботи, самостійність, саморозвитокRésumé
У статті розкрито роль самостійної роботи як важливої складової підготовки висококваліфікованого фахівця, особистості, здатної до саморозвитку, самоосвіти, інноваційної діяльності. Визначено особливості організації самостійної роботи студентів у системі професійної підготовки, врахування яких сприятиме підвищенню результативності навчання, розвиватиме активність та самостійність як риси характеру
Références
Stadnyk, H. V. (2004). Stratehiya posylennya samostiynoyi roboty studentiv u konteksti pryyednannya Ukrayiny do Bolons'koho protsesu [The Strategy of Intensification of the Students’ Self-educated Work in the Context of the Adding Ukraine to the Bolonskii Process]: the Materialy Vseukrayins'koyi naukovo-metodychnoyi konferentsiyi. KhNAMH, 243.
Garunov, M. G. (1978). Samostojatel'naja rabota studentov [The Self-educated Work of the Students]. Znanie, 27.
Soldatenko, M. M. (2005). Samostiina piznaval`na dial`nist` u konteksti Bolons`koho protsesu [The Self-educated Cognitive Activity in the Context of the Bolonskii Process]. Rіdna shkola, 1, 3–5.
Esipov, B. P. (1961). Samostojatel'naja rabota uchashhihsja na urokah [The Self-educated Work of the Students on the Lessons]. Uchpedgiz, 239.
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrayins'kyy pedahohichnyy slovnyk. [The Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Lybid', 376.
Zhuravs'ka, L. M. (1999). Kontseptual'ni umovy upravlinnya samostiynoyu robotoyu studentiv u VNZ [The Conceptual Circumstances of the Control of the Students’ Self-educated Work in the Higher Education Institutions]. Osvita ta upravlinnya. – and Its Applications, 3 (2.2).
Moroz, O.H. (1997). Pidhotovka maybutn'oho vchytelya: zmist ta orhanizatsiya [The Training of the Future Teacher: Content and Organization]. Kiev, 168.
Hulets'ka, Ya. H. (2009). Orhanizatsiya samostiynoyi roboty mahistriv z vykorystannyam informatsiynykh tekhnolohiy pry vyvchenni inozemnoyi movy [The Organization of the Masters’ Self-educated Work Using Informational Technologies in the Learning of the Foreign Language. Philosophy. Psychology. Pedagogics]. Visnyk NTUU «KPI». Filosofiya. Psykholohiya. Pedahohika, 3, 75–80.
Aleksyuk, A. M. (1998). Pedahohika vyshchoyi osvity Ukrayiny. Istoriya. Teoriya [The Padagogics of the High Education of Ukraine. The History. Theory]. Lybid', 560.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Валентина Борисівна Броннікова 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.