Командний менеджмент як умова реалізації компетентнісного управління підготовкою майбутніх фахівців
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.43101Mots-clés :
професійна підготовка, компетентнісно орієнтоване управління, принципи педагогічного управління, взаємодоповнювальна командаRésumé
У статті охарактеризовано специфічні риси, що визначають самостійний статус компетентнісно орієнтованого управління підготовкою майбутніх фахівців у системі управлінської освітньої діяльності. Обґрунтовано використання принципу командності при реалізації нової парадигми управління. Охарактеризовано переваги використання матричної організаційної структури
Références
Bondar, V. (1986). Povishenie efektivnosti podgotovki direktora shkoli k upravleniy procesom obucheniya, 343.
Galus, О. (2008). Pedagogichne upravlenie adaptacieiu maibutnih uchiteliv u systemi stupenevoi osvitu, 407.
Elnikova, G. (2005). Naukovi osnovu rozvitky upravlinnya zagalnoiy seredniyu osvitoiy v regioni, 446.
Кremen, V., Pazynich, S. M., Ponomar'ov, O. S. (2007). Filosofiya upravlinnya. Kiev: Znannja Ukrai'ny 360.
Маslov, V. (2007). Naukovi osnovu ta funkcii procesu upravlinnya zagalnoosvitnimu navchalnumu zacladamu, 150.
Оlyunuk, V. (2003). Naukovi osnovu upravlinnya pidvushennyam kvalifikacii pedagogichnuch pracivnukiv proftexosvitu, 594.
Chernushova, E. (2013). Teoriya I practuka formuvannya kadrovogo potencialu navchalnuh zacladiv pisluaduplomnoi pedagogichnoi osvitu, 417.
Drach, I. (2013). Teoretuchni i metoducni zasadu upravlinnya formuvannya profesiynoi kompetentnosti magistrantiv pelagogiku vushoi shkolu, 485.
Drach, I. (2012). Methodology for managing a professional competence formation of future teachers in higher education, 138–140.
Frolov, S. Sociologiya organizaciy. Available at: http: society.polbu.ru/frolov_esociology/ch21_ii.html
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Ірина Іванівна Драч 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.