Визначення закономірностей утворення черг перед перехрестями
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.44354Mots-clés :
затримки, черга, регульоване перехрестя, інтенсивність руху, світлофорна сигналізація, цикл регулюванняRésumé
Проведено аналіз причинно-наслідкових факторів утворення черг перед перехрестями. Результатом досліджень є запропонована математична модель визначення довжини черги перед перехрестям, яка залежить від інтенсивності руху транспортних засобів на підходах до перехресть, кількості смуг руху, часу горіння червоного сигналу світлофора та співвідношення часу горіння зеленого сигналу до часу циклу
Références
Gavrylov, E. V., Dmytrychenko, M. F., Dolja, V. K. et. al.; Dmytrychenko, M. F. (Ed.) (2007). Systemologija na transporti. Organizacija dorozhn'ogo ruhu. Kiev: Znannja Ukrai'ny, 452.
Dewar, R., Olsen, P. (2007). Human Factors in Traffic Safety. 2nd edition. Lawyers and Judges Publishing Company, Inc., 549.
Shinar, D. (2007). Traffic Safety and Human Behavior. Elsevier, 776.
Polishhuk, V. P., Dzjuba, O. P. (2008). Teorija transportnogo potoku: metody ta modeli organizacii' dorozhn'ogo ruhu. Kiev: Znannja Ukrai'ny, 175.
Leutzbach, W. (1988). Introduction to the theory of traffic flow. Berlin : Springer-Verlag, 204. doi: 10.1007/978-3-642-61353-1
Markowski, M. J. (2008). Modeling behavior in vehicular and pedestrian traffic flow. New York: Umi, 162.
Pugachev, I. N. (2004). Organizacija i bezopasnost' dvizhenija. Habarovsk: Izd–vo Habar. gos. tehn. un–ta, 232.
Jarkin, E. K., Harchenko, E. V. (2000). Planirovochnaja organizacija dvizhenija transporta v gorodah. Juzh.-Ros. gos. tehn. un-t. Novocherkassk: JuRGTU, 365.
Pal'chyk, A. M. (2010). Transportni potoky. Kiev: NTU, 171.
Glik, F. G. (1998). Obsledovanie transportnyh potokov i prognozirovanie nagruzki seti gorodskih ulic i dorog. Social'no-jekonomicheskie problemy razvitija transportnyh sistem gorodov. Ekaterinburg, 105.
Sacks, G., Rayner, M., Swinburn, B. (2009). Impact of front-of-pack ‘traffic-light’nutrition labelling on consumer food purchases in the UK. Health promotion interna-tional, 24 (4), 344–352. doi: 10.1093/heapro/dap032
Tubaishat, M., Shang, Y., Shi, H. (2007). Adaptive traffic light control with wireless sensor networks. Proceedings of IEEE Consumer Communications and Networking Conference, 187–191. doi: 10.1109/ccnc.2007.44
Branston, D. (1979). Some factors affecting the capacity of signalized intersection. TrafficEng. and Contr., 390–396.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Ярослав Володимирович Санько, Юлія Юріївна Музалевська, Ярослав Олегович Лепетюк 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.