Особливості формування професійної компетентності майбутніх спеціалістів при вивченні «безпеки життєдіяльності»
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.48826Mots-clés :
професійна компетентність, безпека життєдіяльності, майбутні спеціалісти, ціннісний світогляд, професійне здоров’яRésumé
У статті розглянуто основні теоретичні питання щодо сутності та змісту формування професійної компетентності при вивченні «Безпеки життєдіяльності», виділено принципи відбору і структурування змісту безпеки життєдіяльності при підготовці майбутніх спеціалістів. Обґрунтовано важливість ціннісної складової у процесі формування професійної компетентності, розкрито основи моделювання ціннісного світогляду майбутніх спеціалістів орієнтованого на формування професійного здоров’я
Références
Chuguy, L. V. (2010). Axiological principles of formation the content of safety as a preventive project saving the professional health by future agrarians. Teaching science : theory, history, innovation technologies : scientific journal, 1 (3), 463–471.
Volkova, N. N., Voloshko, L. B. (2007). Professional competence of experts : evaluation criteria. Moscow – Poltava: Techservis, 318.
Kryzhko, V. V. (2005). Antology of axiological paradigm of education : textbook for students of pedagogical specialities. Kyiv: Osvita Ukraine, 434.
Skoblo, Yu. S., Sokolovs'ka, T. B., Mazorenko, D. І. et. al. (2003). Safety : tutorial for schools of III-IV levels of accreditation. Kyiv: Kondor, 424.
Bedriy, Ya. I., Nechaj, V. (2007). Safety: tutorial. Lviv: «Magnoliya 2006», 499.
Bondar, V. I. (2005). Didactics: tutorial. Kyiv: Lybid, 262.
Chuguy, L. V.; Sipchenko, V. І. (Ed.) (2010). The role of human knowledge in forming the safety of future agrarians. Humanization the teaching-educational process: the collection of scientific works. Slovjansk, 3, 172–177.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Людмила Василівна Клеценко 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.