Лінгвістичні засади дослідження комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів

Auteurs-es

  • Марія Петрівна Оліяр Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, Україна, 76018, Ukraine

DOI :

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.50607

Mots-clés :

майбутній учитель початкових класів, комунікативно-стратегічна компетентність, комунікативна стратегія, комунікативна тактика

Résumé

У статті розкрито значення лінгвістичних досліджень для формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Здійснено порівняння змісту термінів «комунікація» і «спілкування». З’ясовано сутність основних комунікативних понять. Запропоновано авторське трактування комунікативної стратегії, комунікативної тактики, розкрито їх структуру. Визначено основні принципи навчання студентів стратегічного планування комунікативної взаємодії

Biographie de l'auteur-e

Марія Петрівна Оліяр, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, Україна, 76018

Доцент

Кафедра теорії та методики початкової освіти, кандидат педагогічних наук

Références

Andreeva, G. M. (1980). Social'naja psihologija. Moscow: Izdatelstvo Moskovs'kogo universiteta, 416.

Arutjunova, N. D. (1990). Diskurs. Lingvisticheskij jenciklopedicheskij slovar'. Moscow: Sov. jenciklopedija, 685.

Bahtin, M. M. (1986). Problema rechevyhzhanrov. Jestetika slovesnogo tvorchestva. Moscow: «Iskusstvo», 240–296.

Bacevych, F. S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi' lingvistyky. Kyiv: Akademija, 344.

Bacevych, F. S. (2007). Slovnyk terminiv mizhkul'turnoi' komunikacii'. Kyiv: Dovira, 205.

Kan-Kalik, V. O. (1985). Pedagogicheskoe obshhenie kak predmet teoreticheskogo i prikladnogo issledovanija. Voprosy psihologii, 4, 9–16.

Ryzhov, V. V. (1995). Psihologicheskie osnovy kommunikativnoj pіdgotovki. Novosibirsk, 35.

Kellermann, K. (1992). Communication: Inherently strategic and primarlyautomatic. Communication Monographs, 59 (3), 288–300. doi: 10.1080/03637759209376270

Issers, O. S. (1999). Kommunikativnye strategii i taktiki russkoj rechi. Omsk, 288.

Karasik V. I. (2000). Jetnokul'turnye tipy institucional'nogo diskursa. Jetnokul'turnaja specifika rechevoj dejatel'nosti: Sb. obzorov. Moscow: INION RAN, 37–64.

Skalkin, V. L. (1981). Osnovy obuchenija ustnoj inojazychnoj rechi. Moscow: Russkij jazyk, 248.

Ezhova, T. V. (2007). Pedagogicheskij diskurs i egoproektirovanie. Internet-zhurnal «Jejdos». Available at: http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-5.htm

Gabidullina, A. R. (2009). Navchal'no-pedagogichnyj dyskurs: kategorial'na struktura ta zhanrova. Kyiv, 31.

Tarasova, I. P. (1992). Rechevoe obshhenie, tolkuemoe s jumorom, no vser'joz. Moscow: Vysshaja shkola, 174.

Rubin, J. (1981). Study of Cognitive Processes in Second Language Learning. Applied Linguistics, 2 (2), 117–131. doi: 10.1093/applin/2.2.117

Wenden, A. L. (1991). Learner strategies for learner autonomy. London: Prentice-Hall International, 299.

Nikolajeva, S. Ju. (2003). Zagal'nojevropejs'ki Rekomendacii' z movnoi' osvity: vyvchennja, vykladannja, ocinjuvannja. Kyiv: Lenvit, 273.

Publié-e

2015-09-29

Numéro

Rubrique

Pedagogy